هواشناسی خراسان رضوی در پی سامانه ناپایدار جوی هشدار صادر کرد – خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان

هواشناسی خراسان رضوی در پی سامانه ناپایدار جوی هشدار صادر کرد - خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری اورزو، در این اطلاعیه که روز دوشنبه صادر شد آمده است: بر اساس تحلیل نقشه ها و مدل های پیش یابی، از روز سه شنبه استان خراسان رضوی تحت تاثیر سامانه ای ناپایدار و بارش زا قرار خواهد گرفت.

در این اطلاعیه آمده است: افزایش ابر، افزایش شدت وزش باد که در نواحی بادخیز شدید همراه با گرد و خاک است بارش های رگباری همراه با رعد و برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب در استان پیش بینی شده است.

این اطلاعیه با اشاره به این که بیشترین حجم بارش در روز چهارشنبه رخ می دهد آورده است: وقوع بارش های رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد شدید در برخی از نقاط، بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل های استان خراسان رضوی به ویژه در ناحیه شمال و شمال غربی تا اوایل وقت پنجشنبه رخ می دهد.

در این اطلاعیه پیش بینی شده است بیشترین حجم بارش ها در شهرستان ها و توابع درگز، قوچان، چناران، گلبهار، جوین، جغتای، ارتفاعات و دامنه های هزار مسجد و بینالود، نواحی غربی کلات نادری، نیشابور، فیروزه، فریمان، باخرز، رشتخوار، تربت حیدریه، طرقبه – شاندیز و برخی از نقاط مشهد مقدس رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی با توجه به افزایش شدت وزش باد تاکید بر خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از سفرهای غیر ضروری و تردد در محورهای استان به خصوص در روز چهارشنبه و با توجه به کاهش کیفیت هوا در روز سه شنبه عدم فعالیت های طولانی مدت خارج از منزل به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری ها توصیه شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی خراسان رضوی در پی سامانه ناپایدار جوی هشدار صادر کرد – خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی خراسان رضوی در پی سامانه ناپایدار جوی هشدار صادر کرد – خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.