مرکز تحقیقات توکسو پلاسموز در قایمشهر راه اندازی شد – خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان

مرکز تحقیقات توکسو پلاسموز در قایمشهر راه اندازی شد - خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهرف فرهاد غلامی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح و آغاز به کار نخستین مرکز تحقیقات توکسو پلاسموز در مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان رازی قایم شهر گفت: این مرکز نخستین مرکز تحقیقات اختصاصی با کارکردهای علمی و تحقیقاتی و تشخیصی در زمینه بیماری های شایع انگلی بین انسان وحیوان در ایران و خاورمیانه و حتی جهان است که به همت اعضای هییت علمی گروه انگل شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شروع به کار کرده است.

غلامی افزود: تاسیس مرکز تحقیقات توکسو پلاسموز در مجاورت مرکز درمان بیماری های عفونی استان در بیمارستان رازی قایم شهر، حاصل ده سال تلاش علمی و مطالعاتی و تحقیقاتی گروه انگل شناسی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که برای تجهیز و راه اندازی این مرکز با بهره گیری از تلاش های جهادی پزشکان این گروه، یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شیرزاد غلامی رییس مرکز تحقیقات توکسوپلاسموز دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه افتتاح این مرکز، گفت: افزایش تحقیقات پایه ای در تشخیص و درمان بیماری های انگلی در مراکز درمانی و بیمارستان ها، تولید علم و محصولات فناورانه در حوزه تشخیص سرولوژی و مولکولی بیماری های انگلی، از جمله دستاوردهای نخست این مرکز است.

شیرزاد غلامی افزود: همچنین کمک در امر تشخیص بیماری ها با همکاری گروه های بالینی در بیمارستان ها و درمان مناسب بیماران بر حسب شرایط و نوع بیماری ها، پیشگیری و کنترل بیماری های جامعه هدف و تولید واکسن و سرم در آینده نزدیک برای پیشگیری و کنترل بیماری های شایع انگلی از دیگر دستاوردهای نخستین مرکز تحقیقات توکسو پلاسموز یا مرکز تشخیص بیماری شایع انگلی است که علاوه بر داخل کشور در سایر کشورهای جهان کاربردهای تحقیقاتی در امر تشخیص، پیشگیری و کنترل و درمان بیماری های شایع انگلی خواهد داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرکز تحقیقات توکسو پلاسموز در قایمشهر راه اندازی شد – خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرکز تحقیقات توکسو پلاسموز در قایمشهر راه اندازی شد – خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.