تقویت هوش کودک چهار ساله

بهتر است بدانید کودکانی که بازی کردن را دوست دارند، دارای ذهن فعال تری هستند ، به این معنی که از نظر یادگیری دارای کشش بیشتری هستند و معمولا والدین از این موضوع اطلاعی ندارند.افرادی که دارای فعالیت جسمی و همینطور ذهنی هستند فرقی نمی کند در چه سنی باشند می تواند به تکامل انسان کمک کند و بازی که یک فعالیت است ذهنی ، از این قاعده جدا نمی باشد.فعالیت هایی که در ادامه به آنها اشاره می نماییم برای کودکان 2  تا 6 سال مناسب است که شامل بازی های آموزشی، بازی های هوش و بازی های خانگی است ، چرا که بازی ها می توانند سبب افزایش کودکان نیز شوند ، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا در این خصوص بیشتر اطلاعات کسب کنید.

تقویت هوش کودک چهار ساله

بازی های مناسب برای تقویت هوش کودکان دو سال

بازی تشخیص حیوانات

کودکان از طریق تقلید در یادگیری توانایی بسیار پیشرفته ایی دارند و ما پیشنهادی داریم که کودک آن ها را قادر می سازد تا از این توانایی در بازی های آموزشی تا 2 سالگی استفاده کند. همه حیوانات اسباب بازی را در یک کیسه جمع کنید و سپس از کودک خود بخواهید که یک اسباب بازی از کیسه دربیاورد. پسر بچه ها برای خرید لباس سیاه نظامی ذوق زیادی دارند.

نام حیوانی را که از کیسه برداشته است و این که چه صدایی از آن ساخته است را با هم تکرار کنید. اگر این صداها را با تقلید از حیوانات در می آورید و از این کار لذت می برید شما به او این فرصت را می دهید که با حیوانات و صدای آنها آشنا شود.

به همین ترتیب صدای حیوانات را روی گوشی خود ضبط کنید و اجازه دهید فرزندتان به این صداها در گوشی شما گوش دهد و بفهمد کدام حیوان است.

این بازی بسیار سرگرم کننده و موثر است زیرا هم هوش دیداری و شنوایی کودک رشد می کند و هم توانایی یادگیری از طریق تقلید فعال می شود.

گروه بندی اشیاء بر اساس رنگ

نوبت به بازی دیگری رسیده است که از توسعه هوش بصری در بین بازی های کودکان 2 ساله پشتیبانی می کند. کارهایی که باید در این بازی انجام دهید بسیار ساده است. ابتدا گیره ها را بر اساس رنگ به گروه ها دسته بندی کنید.

از هر گروه یک گیره بردارید و به فرزندتان بدهید. از او بخواهید گیره را در گروه رنگی قرار دهد که به آن تعلق دارد. به این ترتیب او می تواند تمایز رنگ بین اشیا را بیاموزد.

همانطور که گیره ها را به کودک خود می دهید، نام رنگ ها را نیز تکرار کنید،یادگیری رنگ ها برای کودکتان آسان تر می شود.

شما می توانید خودتان با استفاده از آیتم های مختلف این بازی را غنی کنید. با سرگرم کردن چنین بازی های آموزشی، اوقات خوشی را با کودک خود خواهید داشت و از رشد هوش او حمایت می کنید.

بازی پرش با موسیقی

بسیار مهم است که با کودک خود سرگرم شوید و پیوند بین خود و فرزندتان را تقویت کنید. در این بازی که یکی از فعالیت های کودکان 2 ساله است، بازیکنان در حین پخش موسیقی می پرند و با قطع موسیقی روی زمین می نشینند. آخرین نفری که در حالت ضربدری ایستاده است از بازی خارج می شود.

بازی های مناسب برای تقویت هوش کودکان

نگهداری اسباب بازی

اسباب بازی های فرزندتان را پنهان کنید. با هم شروع به جستجوی اسباب بازی های پنهان شده کنید. در این بین می توانید با دادن جهت، بازی را سرگرم کننده تر کنید. مثلا؛ “اوه، هیچ اسباب بازی زیر میز نیست.”

یا به او بگویید ببین اسباب بازی کجاست؟” داخل جعبه بود.» می توانید با ساختن جملاتی مانند پایین به بالا، راست چپ، بله-نه به او آموزش دهید.

کودکان 2 ساله که بازی پازل را یاد میگیرند با اعتماد به نفس بزرگ می شوندبازی با پازل از رشد شناختی و حرکتی کودکان حمایت می کند، همچنین هماهنگی دست و چشم کودکان و توانایی حل مسیله را بهبود می بخشد.  لباس ارتشی کودکانه برای بچه های زیر 7 سال مناسب است . زمانی که بازی  را شروع کرده تمام می کند، اعتماد به نفسش بالا می رود و بیشتر از آن لذت می برد.

مهارت کودکتان را با بازی های رنگ آمیزی توسعه دهیدکودک شما می تواند جعبه های مقوایی خالی را رنگ کند و از آنها برای بازی های مختلف استفاده کند.

بازی های مناسب برای تقویت هوش کودکان سه سال

سه سالگی؛ اکنون دوره ای است که هوشیاری فرزند شما افزایش می یابد، شروع به درک زندگی می کند، دانش او با توجه به سنش افزایش می یابد کودکان در این سن خواهان یک فعالیت مداوم هستند، بازی و پرتاب انرژی برای آنها حرف اول را می زند.
با آگاهی از این موضوع، ما برخی از فعالیت های لذت بخش در سه سالگی را گرد هم آورده ایم.

بولینگ

با ست های بولینگ کودکان می توانید این بازی را خریداری کنید، یا می توانید خودتان با بطری های پلاستیکی و یک توپ نرم در خانه بازی کنید.
بطری های پلاستیکی را در فاصله ای نه چندان دور از کودک خود بچینید. به کودک خود بگویید که با یک حرکت توپ، بطری ها را بکوبد. این بازی آموزشی کودک شما را نه تنها سرگرم می کند بلکه هماهنگی دست و چشم و مهارت های حرکتی او را نیز بهبود می بخشد.

تشخیص اشیا از نظر نرمی یا سفت؟

هدف از بازی با کودکان در سن سه سالگی آموزش مفاهیم است و این بازی یکی از آنهاست! اشیاء سفت و نرم را با هم در یک ظرف بزرگ بریزید.

اشیاء نرم می تواند اسباب بازی های کوچک و مخملی کودک شما باشد و شما می توانید سختی ها را از بین ماشین های اسباب بازی کوچک و سایر وسایل بی ضرر انتخاب کنید.

دو ظرف دیگر جلوی فرزندتان بگذارید. به او بگویید که سفت ها را در یک ظرف بگذارد و نرم ها را در ظرف دیگر. این بازی حس لامسه کودک شما را تقویت می کند.

بازی های مناسب برای تقویت هوش کودکان دو تا شش سال

شکار رنگ در داخل خانه

این بازی شکار رنگ یکی از محبوب ترین بازی های خانگی در بین کودکان سه ساله می باشد! رنگی را انتخاب کنید که فرزندتان با آن بسیار آشناست، مانند آبی. از فرزندتان بپرسید: “من نمی دانم چه وسایل آبی رنگی در خانه داریم؟” از او بخواهید تا وسایل آبی خانه را پیدا کند و به شما بگوید. دستبند فلزی پلیس از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان است.

با این بازی او هم در خانه پرسه می زند و هم انرژی خود را دور می اندازد و هم به توانایی درک رنگ خود بهبود می بخشد.

نقاشی روی سنگ

بچه ها دوست دارند نقاشی کنند، اما این بار روی سنگ نقاشی می کنیم نه روی کاغذ. با فرزندتان کمی بیرون قدم بزنید و سنگ های صافی را که می توانید با هم پیدا کنید جمع آوری کنید.

وقتی به خانه رسیدید، بگذارید این سنگ ها را هر طور که می خواهد با گواش رنگ کند. می توانید این سنگ ها را به عنوان خاطره نیز در نظر بگیرید و به کمک چسب یک آهنربا به پشت سنگ ها بچسبانید از آن به عنوان آهنربای یخچال استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تقویت هوش کودک چهار ساله" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تقویت هوش کودک چهار ساله"، کلیک کنید.