آموزش زنان و دختران روستایی از برنامه های سوادآموزی کردستان است – خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان

آموزش زنان و دختران روستایی از برنامه های سوادآموزی کردستان است - خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار اورزو، گلبهار خسروی صبح سه شنبه در جریان بازدید از کلاس های سواد آموزی شهرستان سروآباد اظهار کرد: یکی از برنامه های سواد آموزی آموزش زنان و دختران روستایی است و با توجه به عدم تحقق کامل حجم ابلاغی استان و شهرستان، برنامه ریزی برای پوشش کامل طرح در سال جاری باید صورت بگیرد.

وی گروه بهبود کیفیت سواد آموزی را مسیول مستقیم اجرای برنامه های ابلاغی عنوان کرد و افزود: لازم است تا اعضای گروه بهبود از کلاس های سواد آموزی و برگزاری امتحانات بازدید داشته باشند.

معاون سواد آموزی استان با تاکید بر برگزاری منظم و فصلی جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی، اظهار داشت: در این جلسات با مطالبه گری، مشارکت دستگاه ها در راستای اجرای برنامه ها جلب شود.

وی از اجرای طرح های جدید در حوزه سواد آموزی از سال جاری با رویکرد استفاده از ظرفیت های مردمی خبر داد و تصریح کرد: انتظار داریم از ظرفیت شورای پشتیبانی در اجرای برنامه ها استفاده شود.

خسروی از انجام مکاتبات مختلف با فرمانداران و ارسال عملکرد سواد آموزی شهرستان ها در خصوص کلاس گذاری و پوشش حجم ابلاغی خبر داد و گفت: انتظار می رود در جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی، موضوعاتی مربوط به این حوزه مطرح و حمایت و پشتیبانی های لازم صورت گیرد.

وضعیت حضور سوادآموزان مناطق روستایی سروآباد در کلاس ها مطلوب است

مدیر آموزش و پرورش سروآباد نیز در این نشست با اشاره به وضعیت شهرستان و بافت غالب روستایی، گفت: با توجه به شرایط موجود و آغاز کار مردم روستا در فصل بهار و تابستان، برگزاری کلاس های سواد آموزی و پیگیری اقدامات این حوزه با سختی هایی مواجه است و علیرغم مشکلات موجود، خوشبختانه وضعیت حضور آموزش دهندگان و سواد آموزان در کلاس ها تاکنون مطلوب و رضایت بخش بوده است.

جهانی با تاکید بر واقعی و کیفی بودن کلاس های سواد آموزی شهرستان، از نظارت مستمر و میدانی بر فرایند سواد آموزی خبر داد و گفت: متناسب با ساختار تشکیلاتی، پست های این حوزه تکمیل شده است.

در ابتدای این نشست کارشناس مسیول سواد آموزی سروآباد نیز گزارشی از وضعیت شهرستان ارایه و در ادامه اعضای تیم نظارتی استان نیز گزارشی از نتایج بازدید را تشریح و پیرامون مسایل جاری بحث و تبادل نظر شد.

بهره گیری از همکاری مدارس در راستای شناسایی و معرفی اولیای بی سواد دانش آموزان در زمان ثبت نام، برگزاری دقیق و سالم امتحانات و صحت و سلامت کار از دیگر توصیه های معاون سواد آموزی استان در این نشست بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش زنان و دختران روستایی از برنامه های سوادآموزی کردستان است – خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش زنان و دختران روستایی از برنامه های سوادآموزی کردستان است – خبرگزاری اورزو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.