نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS RP kit RF 24-105mm f/4-7.1

دوربین های بدون آینه فول فریم کانن تحولی باورنکردنی در صنعت عکاسی و فیلمبرداری ایجاد کرده اند. به یک معنا اولین دوربین این شرکت که به این شکل تولید شد دوربین EOS R بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. معلوم شد که زیاد است و همین کار را کرد. Shazkat به ساخت چنین محصولاتی ادامه داد که منجر به نمونه دوم یعنی Canon Eos RP می شود که بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما در عین حال تفاوت های قابل توجهی نیز قابل مشاهده است.

معرفی دوربین بدون آینه Canon Eos RP

اولین ویژگی قابل توجه این دوربین وجود سنسور 26 مگاپیکسلی فول فریم است که از نوع COMS می باشد. همانطور که گفتیم این محصول جدید تولید اوایل سال 2019 است. طراحی ارگونومیک این دوربین از این قبیل است. که استفاده از آن ساده و روان است. از جمله ویژگی های این دوربین می توان به مواردی مانند ابعاد کوچک و سبک بودن آن اشاره کرد، به نوعی می توان آن را سبک ترین دوربین فول فریم دانست علاوه بر سبکی بدنه که اشاره شد، باید گفت که دوربین های دکمه ای این دوربین نیز در بهترین موقعیت قرار می گیرد و دسترسی خوبی به عکاسی می دهد، در مجموع این محصول می تواند برای بسیاری از عکاسان مبتدی انتخابی ایده آل باشد.

دوربین Canon EOS RP یکی از کوچک‌ترین دوربین‌ها در میان سایر دوربین‌هایی است که از سنسور فول فریم استفاده می‌کنند. علاوه بر این، هزینه و قیمتی که باید برای آن بپردازید نیز بسیار کم است. با توجه به مشخصات فنی Canon EOS RP، این دوربین دنیای تکنولوژی را متحول نخواهد کرد، اما دوربینی کوچک با کیفیت تصویر مناسب است که می تواند همراه خوبی برای عکاسان و فیلمبرداران معمولی و حتی نیمه حرفه ای باشد. دوربین بدون آینه Canon EOS RP همانطور که گفتیم این سبک ترین و کوچکترین مدل فعلی از نظر ابعاد است. وزن دوربین تقریباً 440 گرم است. بسیار جمع و جور است و استفاده از آن بسیار راحت است.

ویژگی های اصلی این دوربین را می توانید در زیر مشاهده کنید.

ویژگی های کلیدی دوربین Canon Eos RP

  • سنسور 26 مگاپیکسلی فول فریم CMOS
  • پردازنده DIGIC 8 با امکان عکاسی پیاپی 5 فریم بر ثانیه
  • صفحه نمایش لمسی 3 اینچی TFT-LCD (کاملا قابل چرخش)
  • دارای 4779 نقطه کانونی است
  • فوکوس خودکار Dual Pixel
  • قابلیت عکاسی با فرمت Raw
  • حساسیت (ISO) از 100 تا 40000 و قابل ارتقا از 50 به 102400
  • محدوده سرعت شاتر از 30 تا 1/4000 ثانیه
  • قابلیت فیلمبرداری 4K-24p
  • نرخ عکاسی پیاپی 5 فریم در ثانیه (FPS).

ورود دوربین Canon Eos RP

اکنون این محصول به طرز عجیبی کوچک است به گونه ای که برخی از دوربین های کانن که سنسورهای برش هستند بزرگتر و وزن بیشتری دارند. با این حال، در استفاده از این دوربین و کنترل آن کوچکترین محدودیتی وجود ندارد و منظره یاب و صفحه نمایش آنقدر بزرگ هستند که این اندازه را به یک مزیت تبدیل کند. بدنه مقاوم است و شاسی پلی کربنات استحکام بالایی به آن می دهد، اما به دلیل قیمت پایین آن نباید انتظار عایق بودن را داشته باشیم، هرچند از سوی دیگر لنزهای سازگار به خوبی از رطوبت و گرد و غبار محافظت می شوند. این بدنه دارای تمامی پورت های اتصال می باشد. پورت HDMI برای میکروفون، هدفون و کنترل از راه دور از جمله این پورت ها هستند.

همانطور که گفتیم با یک نگاه می توان اجرای بی نقص دکمه های بدنه دوربین کانن را مشاهده کرد. یکی از ویژگی هایی که در مدل قبلی باعث تعجب کاربران شد، استفاده از محور چند منظوره بود که در این مدل حذف شد و فرمان جایگزین شد. این امر مدیریت را برای افراد مبتدی و نیمه حرفه ای بسیار آسان می کند. همچنین می توانید طبق معمول برخی از دکمه ها را سفارشی کنید و تنظیمات را به دلخواه وارد کنید.

سایر ویژگی های دوربین Canon EOS RP

رنج نرمال ISO در دوربین از 100 تا 40000 است و قابلیت اتصال به دستگاه های مختلف از طریق وای فای و بلوتوث را دارد. متاسفانه این دوربین باتری نسبتا ضعیفی دارد و اگر می خواهید عکس هایی بگیرید که چندین روز دوام بیاورند، بهتر است یک باتری اضافی همراه خود داشته باشید. در زمینه فیلم برداری در سطح متوسطی عمل می کند و با وجود اینکه قابلیت فیلم برداری 4K را دارد اما پس از مدتی متوجه می شوید که برخی از جزئیات در تصویر نادیده گرفته می شود.

ضبط ویدیوی فول اچ دی بسیار امیدوارکننده است زیرا می توانید با سرعت 60 فریم بر ثانیه به عکاسی ادامه دهید و در صورت لزوم می توان این سرعت را با گزینه HDR به 30 فریم در ثانیه افزایش داد. در این صورت وضوح بسیار بیشتری خواهید داشت. همچنین دارای دو پورت مهم USB و HDMI است که در زمینه ارتباط بی سیم می تواند از طریق وای فای و بلوتوث به دستگاه های دیگر مانند لپ تاپ متصل شود. در نهایت می توانید یکی از عکس های گرفته شده با این دوربین را مشاهده کنید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS RP kit RF 24-105mm f/4-7.1" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه کانن Canon EOS RP kit RF 24-105mm f/4-7.1"، کلیک کنید.