نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D850 body

مطمئنا اگر به دوربین های DSLR حرفه ای علاقه دارید، نام دوربین نیکون D850 را شنیده اید که یکی از بهترین دوربین های فول فریم دنیاست. این دوربین DSLR که از سنسور 46 مگاپیکسلی با فناوری BSI بهره می برد، با ویژگی های منحصر به فرد خود در انواع ژانرهای عکاسی قابل استفاده است. با توجه به اینکه دوربین نیکون D850 دارای امکانات بیشتری نسبت به مدل های مشابه خود است، این دوربین می تواند سهم زیادی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و مورد پسند عکاسان حرفه ای در سراسر جهان قرار گیرد.

بررسی دوربین نیکون D850

نیکون D850 با معرفی و ورود به بازار دوربین در نیمه دوم سال 2017 عرصه رقابت را برای دوربین ها در تمامی رده ها تنگ کرد. این دوربین اولین دوربینی است که از فناوری BSI یا Backside Illumination استفاده می کند که البته قیمت آن را کمی گرانتر از مدل های مشابه کرده است. با استفاده از این فناوری، قطعاتی که وظیفه جذب نور را بر عهده دارند به سنسور نزدیک‌تر می‌شوند و این امر باعث جذب نور بیشتر و کاهش نویز تصویر می‌شود. به دلیل عدم وجود فیلتر پایین گذر در این دوربین، وضوح عکس ها بسیار بیشتر از مدل های مشابه است. این مشکل در کنار وضوح تصویر استثنایی باعث می شود که تصاویر با دقت فوق العاده ای ثبت شوند و جای نگرانی بابت این مشکل وجود ندارد.

مشخصات دوربین نیکون D850

  • تاریخ معرفی 2017
  • سنسور فول فریم
  • سنسور BSI-CMOS
  • سنسور 46 مگاپیکسلی با دقت
  • کیفیت فیلم در 4K
  • صفحه نمایش 3.2 اینچی قابل جابجایی و لمسی
  • مجهز به وای فای، بلوتوث و ارتباطات NFC
  • سیستم فوکوس دوربین D850
  • سرعت عکاسی پیاپی 7 فریم بر ثانیه

قدرت فوکوس دوربین نیکون D850

D850 از سیستم فوکوس پیشرفته استفاده شده در Nikon D5 استفاده می کند. عکاسان ورزشی معمولاً از این دوربین استفاده می کنند. در واقع از همان ماژول فوکوس خودکار پیشرفته و سنسورها و پردازنده های استفاده شده در دوربین D5 در سیستم فوکوس استفاده شده است. به همین دلیل، اگر قدرت فوکوس برای شما مهم است، نیازی به خرید دوربین D5 که دوربینی گران قیمت محسوب می شود، ندارید، اما نیکون D850 نیز می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. شایان ذکر است که امکان کالیبره کردن فوکوس و لنز استفاده شده در دوربین وجود خواهد داشت. سیستم فوکوس دوربین D850 دارای 153 نقطه است که 99 نقطه آن از نوع متقاطع است. سرعت فوکوس خودکار آن نیز با دوربین های عالی مانند D5 برابری می کند. وجود صفحه نمایش مجهز به قابلیت چرخش در کنار کیفیت بالای فیلم های ضبط شده و ردیابی اجسام متحرک حتی در نور کم، می تواند هر کاربر حرفه ای را به بررسی این دوربین و استفاده از آن برای حالت های مختلف عکاسی ترغیب کند.

پردازنده دوربین نیکون D850

دوربین نیکون D850 از پردازنده قدرتمند سری EXPEED بهره می برد که سرعت بسیار بالایی دارد. این پردازنده در کنار گریپ پیشرفته، D850 را به یکی از سریع ترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار تبدیل کرده است و می تواند تصاویر را با سرعت 7 فریم بر ثانیه ثبت کند. البته اگر به سرعت بالاتری نیاز دارید، فقط از گریپ جدید نیکون استفاده کنید تا این سرعت را به 9 فریم در ثانیه برسانید. حالت پشت سر هم یکی از حالت های جالب دوربین است که با هر شات کامل تعداد عکس های دوربین را به 5140 شات می رساند. این دوربین از پیشرفته ترین پردازنده و ماژول فوکوس استفاده می کند که قبلا در دوربین هایی مانند D5 استفاده شده است.

بدنه دوربین نیکون D850

دوربین های نیکون اکثرا شبیه به یکدیگر هستند اما دوربین D850 را می توان از نظر طراحی بیشتر شبیه به D810 دانست. در بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم استفاده شده است که علیرغم عدم افزایش وزن آن را بسیار قوی کرده است. همچنین گریپ این دوربین به دلیل افزایش گودی، استفاده طولانی مدت از دوربین را خستگی ناپذیر کرده است. برای ایزوله بهتر دوربین، نیکون تصمیم گرفت فلاش را حذف کند، بنابراین اگر به فلاش نیاز دارید، باید از فلاش های خارجی برای عکاسی استفاده کنید.

عکاسی در Nikon D850

یکی از مواردی که باعث می شود D850 را یک دوربین همه کاره بدانیم، قابلیت فیلمبرداری آن است. این دوربین می تواند تصاویر را با سرعت 24، 25 و 30 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K ضبط کند و از تمام سطح سنسور خود برای ضبط تصاویر 4K استفاده کند. همچنین دوربین D850 می تواند تصاویر اسلوموشن را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ثبت کند که این ویژگی در تعداد کمی از دوربین های موجود در بازار وجود دارد. قابلیت های دیگر مانند Focus Peaking، Digital Stabilizer، Auto ISO و … قابلیت فیلم برداری این دوربین استثنایی محسوب می شود که یکی از ویژگی های محبوب عکاسان است و نیازی به نرم افزار خاصی نخواهید داشت. تصاویر تایم لپس با کیفیت 4K مستقیما بر روی دوربین ثبت می شوند و با توجه به بی صدا بودن شاتر دوربین، هیچ لرزشی در هنگام عکاسی وجود نخواهد داشت. در D850 امکان نامگذاری و ذخیره تصاویر هر سکانس به صورت جداگانه وجود دارد.

عکاسی در Nikon D850

یکی از مواردی که باعث می شود D850 را یک دوربین همه کاره بدانیم، قابلیت فیلمبرداری آن است. این دوربین می تواند تصاویر را با سرعت 24، 25 و 30 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K ضبط کند و از تمام سطح سنسور خود برای ثبت تصاویر 4K استفاده کند. علاوه بر این، دوربین D850 می تواند تصاویر اسلوموشن را با سرعت 120 فریم بر ثانیه ثبت کند، این ویژگی در تعداد کمی از دوربین های موجود در بازار وجود دارد. قابلیت های دیگر مانند Focus Peaking، Digital Stabilizer، Auto ISO و … قابلیت فیلم برداری این دوربین استثنایی محسوب می شود که یکی از ویژگی های محبوب عکاسان است و نیازی به نرم افزار خاصی نخواهید داشت. تصاویر تایم لپس با کیفیت 4K مستقیما بر روی دوربین ثبت می شوند و با توجه به بی صدا بودن شاتر دوربین، هیچ لرزشی در هنگام عکاسی وجود نخواهد داشت. در D850 امکان نامگذاری و ذخیره تصاویر هر سکانس به صورت جداگانه وجود دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D850 body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی نیکون Nikon D850 body"، کلیک کنید.