نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 5D mark IV Body

شرکت کانن همواره سعی کرده محصول تولیدی خود را در بالاترین رده قرار دهد.دوربین Canon Eos 5d mark iv یکی از سری های دوربین EOS با کمک تکنولوژی روز تولید شد و خوشبختانه تا به امروز توانسته کاربردهای شگفت انگیز خود را در زمینه های مختلف عکاسی نشان دهد.

معرفی دوربین Canon Eos 5d iv

دوربین Canon 5d mark iv در اواخر سال 2016 تولید و روانه بازار شد و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته نسبت به سری قبلی Canon Eos 5d mark iii به نظر می رسد این دوربین بسیار محبوب تر بوده و توانسته عملکرد خود را بهبود بخشد. در با توجه به شباهت های این مدل با سری های قبلی، برخی همچنان آن را همانند مدل های قبلی می دانند و این سوال بسیار اشتباهی است. لازم به ذکر است که در تولید 5D Mark IV به ویژگی ها بدیهی است که توجه چندانی به آن نشده است اما سازندگان بیشتر بر روی مشخصات فنی و افزایش کارایی تمرکز کرده اند که در ادامه به توضیح بیشتر می پردازیم.

بررسی تخصصی مشخصات Canon Eos 5d iv

موضوع اول در بررسی کارشناسی Canon 5d iv قابل مشاهده است، وجود سنسور 30.4 مگاپیکسلی همراه با پردازنده است دیجیک 6+ این دوربین از قدرت فوق العاده ای بهره می برد که در نوع خود باورنکردنی است و یکی از بهترین دوربین ها در کلاس 5d iv خود محسوب می شود دوربین مجهز به سیستم کنترل لرزش آینه ای است که به شما امکان می دهد با حداکثر سرعت پیوسته عکاسی با سرعت تقریبی 7 فریم در هر عکسبرداری کنید. ثانیه (FPS) و توقف نکردن برای ضبط یک فریم.

با توجه به جدید بودن آنها، این سیستم تحولی باورنکردنی در دوربین های Eos ایجاد کرده است که فریم بر ثانیه (Fps) یکی از نقاط عطف این دوربین نسبت به سری قبلی است.

توابع اساسی Canon 5d iv

ویژگی های اصلی دوربین Canon Eos 5d iv در زیر به طور مختصر و مفید ذکر شده است تا به شما در انتخاب این دوربین کمک کند.

  • سنسور فول فریم
  • سیستم فوکوس خودکار
  • عکاسی پیاپی با سرعت 7 فریم در ثانیه
  • محدوده حساسیت ISO از 100 تا 32000
  • صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی
  • امکان ضبط ویدیوهای تایم لپس
  • افزایش مقاومت در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی
  • مجهز به وای فای داخلی
  • مجهز به سیستم جی پی اس
  • سبک وزن

مزایای مدل های دوربین کانن Eos 5d iv

در پاراگراف های قبل گفتیم که این دوربین از نظر ظاهری تفاوت چندانی با مدل های قبلی خود ندارد اما برخی از ویژگی های کلیدی آن باعث شده تا این محصول در زمره بهترین های بازار قرار گیرد اولین مزیت این دوربین نسبت به سایرین است قابلیت This Dual Pixel است که در واقع اولین بار است که چنین قابلیتی به دوربین فول فریم اضافه می شود. این عملکرد عملاً تصویر سنسور را به دو قسمت جداگانه تقسیم می کند تا سنسور بهتر بتواند فاز را برای عکاسی تشخیص دهد.

صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل یک صفحه نمایش لمسی است که یک ویژگی بسیار کاربردی محسوب می شود و در زمان عکاسی صرفه جویی می کند و برای عکاسان مفید است، صفحه لمسی که دارد کمک زیادی به ایجاد تنظیمات مورد نظر برای عکاس می کند.

اگر یک عکاس حرفه ای و یا حتی مبتدی هستید، احتمالاً با اصطلاح جیتر که مربوط به عکس لرزش است آشنا هستید، زیرا گاهی اوقات عکس لرزش باعث افت کیفیت عکاسی می شود، به همین دلیل دوربین 5D iv به یک محصول تمام عیار تبدیل می شود. مجهز به عملکرد ضد سوسو می باشد تا در کیفیت عکس های ذخیره شده به دلیل کاهش ناهموار رنگ و قرار گرفتن در معرض منبع نور نامتعادل مشکلی ایجاد نکند.

Canon Eos 5d mark iv

معایب دوربین کانن Eos 5d mark IV

به هر حال هر محصولی در کنار ویژگی های برترش قطعاً معایبی هم دارد، در واقع تا به امروز هیچ محصولی بدون عیب تولید نشده است، اما گاهی اوقات مزیت های یک محصول آنقدر زیاد و چشمگیر است که معایب آن را کاملاً پوشش می دهد. و در هنگام خرید و مقایسه نادیده گرفته می شود.

  • گران
  • صفحه نمایش ثابت
  • از کارت حافظه با سرعت بالا پشتیبانی نمی کند
  • پورت HDMI از فرمت 4K پشتیبانی نمی کند

مقایسه دوربین های Canon EOS 5d iv و EOS 5d iii

می دانیم که دوربین Canon 5D Mark 4 برای رفع نیاز مشتریان و در واقع برای رفع نقاط ضعف و مشکلات مدل قبلی یعنی 5D Mark III و ارائه کیفیت برتر تولید شده است. در همین راستا برخی از ویژگی های کلیدی این دو مدل را بررسی خواهیم کرد و در مورد اینکه آیا این دوربین ارزش خرید دارد یا خیر بحث خواهیم کرد.

حرف آخر این است که اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی در مورد خرید دوربین Canon Eos 5d iv بگیریم، در واقع این دوربین برای عکاسی در هر زمینه ای مناسب است، اما جدای از همه این سوالات، برای افراد مبتدی به درد نمی خورد. مخاطبان حرفه ای و نیمه حرفه ای این دوربین ها را هدف قرار می دهند، زیرا استفاده و بهره مندی از دوربین نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 5D mark IV Body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 5D mark IV Body"، کلیک کنید.