نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7R IV body

تخصص سونی در تولید دوربین های بدون آینه باکیفیت بر تمامی عکاسان ثابت شده است و اکنون با عرضه Sony A7R IV بار دیگر توانایی های خود را در این زمینه به دیگران و رقبای خود نشان داده است. این دوربین که یک شاهکار در دنیای دوربین های بدون آینه فول فریم به حساب می آید، مخصوص افراد حرفه ای است و عملکرد بسیار بهتری نسبت به بسیاری از مدل های DSLR موجود در بازار دارد و به همین دلیل جوایز بسیاری را از موسسات معتبر دنیای عکاسی کسب کرده است. مهمترین جایزه ای که دریافت کرد بهترین دوربین 2019-2020 بود با اولین نگاه به این دوربین، می توانیم ویژگی های آن را اینگونه خلاصه کنیم.

بررسی دوربین سونی SONY A7R IV

تصاویر این دوربین از هر نظر منحصر به فرد هستند و این به دلیل وجود سنسور 35 میلی متری SIMOS به همراه پردازنده بسیار سریع و قدرتمند Sony BIONZ X™ است. این سنسور از ویژگی های نسل جدید سونی بهره می برد و کمترین نویز را در تصاویر خود دارد. بنابراین می تواین گفت که ایده آل ترین دوربین برای این سبک عکاسی در تاریکی، Sony Alpha α7R IV است. پردازنده BionX X که از فناوری پیشرفته lsi بهره می برد، دامنه دینامیکی را بسیار افزایش داده و نقش موثری در افزایش وضوح بی نظیر تصاویر دارد. ترکیب این دو همچنین به این محصول محدوده ISO خوبی داده است که از 100 تا 32000 متغیر است. همانطور که گفتیم در ISO های بالا نویز بسیار کمی وجود دارد.

ویژگی های دوربین بدون آینه سونی a7R IV

  • تاریخ معرفی 2019
  • سنسور 61 مگاپیکسلی
  • شارژر Bionz X
  • 665 گرم وزن
  • سنسور فول فریم
  • سرعت عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه
  • کیفیت فیلم در 4K
  • کیس ضد نفوذ
  • مجهز به تثبیت کننده سنسور
  • دارای صفحه نمایش قابل جابجایی
  • صفحه لمسی
  • سیستم تشخیص چهره
  • سیستم عکاسی تایم لپس
  • 2 اسلات برای کارت حافظه وجود دارد

استابلایزر دوربین سونی a7R IV

شاید سیستم تثبیت کننده 5 محوره را در بسیاری از دوربین ها دیده باشید، اما این مدل بر اساس الگوریتم هایی کار می کند که برای دوربین 61 مگاپیکسلی مناسب است و بسیار پیچیده است، تا 5.5 استاپ برای خنثی کردن تمامی لرزش ها. عکاسی با این دوربین بدون تولید کوچکترین موج صوتی و صدا انجام می شود که در بسیاری از موارد برای گرفتن اشیا حیاتی است. علاوه بر این، این سکوت عملکرد شاتر همچنین باعث از بین رفتن کدورت تصویر ناشی از صدا در دوربین های قدیمی می شود، حتی بدنه دوربین برای خنثی کردن لرزش ها و دستیابی به وضوح بالاتر تصاویر طراحی شده است. سازگاری بالا با تمام شاترهای ریموت نیز به شما امکان می دهد از فاصله دور بدون دست زدن به دوربین عکاسی کنید.

منظره یاب سونی Alpha α7R IV

در این دوربین بهترین منظره یاب ساخته شده را می بینیم. این منظره یاب 5.76 میلیون پیکسلی جزئیات تصویر را با وضوح باورنکردنی به شما می دهد و می توانید کیفیت مورد نیاز خود را از تنظیمات انتخاب کنید. با نرخ فریم بین 100 تا 120، ردیابی سوژه های متحرک بسیار آسان تر است و عکاسی دقیق تر از ورزش ها و حیات وحش با سرعت 10 فریم بر ثانیه لذت بخش شده است. این سرعت با Laviview به 8 فریم می رسد اما با شاتر مکانیکی 10 فریم است. از نظر برش تصویر، به لطف وضوح بسیار بالای سنسور فول فریم، می توانید عکسی برش خورده با کیفیت سنسور APS-C داشته باشید.

فوکوس دوربین سونی SONY A7R IV

دوربین های شاهکار همیشه قدرت فوکوس خودکار بالایی دارند. این محصول سونی دارای فوکوس خودکار منحصر به فرد نیز می باشد. سیستم فوکوس خودکار این دوربین نیز مانند سایر دوربین های این برند از دو نوع روش تشخیص فاز و تشخیص کنتراست به صورت همزمان برای دستیابی به بهترین روش فوکوس استفاده می کند. بنابراین، 567 نقطه به تشخیص فاز و 425 نقطه به تشخیص کنتراست اختصاص داده شده است. بنابراین بیش از 80 درصد فریم را پوشش می دهد.

در عین حال این سیستم از فناوری انحصاری سونی یعنی i.e. فوکوس D که هم سرعت عمل و هم دقت را افزایش می دهد و در نور کم فوکوس را به خوبی انجام می دهد. فوکوس خودکار دوربین تا 68 عکس را در عکاسی پیاپی پشتیبانی می کند. در نهایت، الگوریتم پیشرفته AI TRACKING باعث می شود این دوربین توانایی بیشتری در تشخیص لبخند انسان و چشم حیوانات و انسان داشته باشد.

سایر مشخصات سونی α7R IV

برای حرفه ای ها، گزینه های اتصال دوربین بسیار مهم است و α7R IV در این مورد هیچ کاری انجام نداده و می تواند از طریق Wi-Fi و بی سیم به دستگاه های مختلف متصل شود. بدنه دوربین دارای طراحی کاملا ارگونومیک بوده و در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت بسیار مقاوم است. در زمینه فیلمبرداری نیز امکان ضبط تصاویر با کیفیت 4K وجود دارد. فوکوس خودکار در فیلم نیز سریع و بی نقص عمل می کند و صفحه نمایش لمسی امکان فوکوس بهتر را فراهم می کند. در نهایت برای کیفیت صدای بهتر می توانید از شیار میکروفون خارجی استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7R IV body" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین بدون آینه سونی Sony a7R IV body"، کلیک کنید.