نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 5D IV Kit 24-105mm f/4L IS II

دوربین Canon 5D IV یکی از سری دوربین های DSLR کانن است و اگر بخواهیم به تفاوت اصلی آن نسبت به دوربین های نسل قبل اشاره کنیم، می توان گفت رزولوشن تصویر 30 مگاپیکسلی در کنار پردازنده نسل جدید DIGIC 6+ و فناوری فوکوس خودکار لازم به ذکر است که این دوربین به یکی از بهترین های شرکت کانن تبدیل شده است.

معرفی دوربین Canon 5D mark iv

کاربران Canon 5d IV می توانند تصاویری با وضوح 4K با نرخ فریم 29.97p، 24p و 23.98p ضبط کنند. همچنین اگر رزولوشن دوربین روی حالت FULL HD تنظیم شود، امکان ضبط تصاویر در رزولوشن 24p، 29.97p و 59.94p وجود خواهد داشت. این دوربین اگرچه شباهت زیادی به مدل های 5 بعدی دارد اما شامل تغییراتی در تغییرات چشمی است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سنسور با وضوح بالاتر
  • سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel
  • با فرمت 4K عکس بگیرید
  • سیستم فوکوس خودکار بهبود یافته
  • صفحه لمسی
  • بهبود مقاومت در برابر شرایط جوی
  • سیستم Wi-F و NFC داخلی و GPS

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر در حال ضبط تصاویر با کیفیت HD هستید، این دوربین می تواند تا 120 فریم در ثانیه ضبط کند. لنز 24-105mm F4 L IS II یکی از مواردی است که با این دوربین عرضه می شود که به دلیل فاصله کانونی در رده لنزهای تله فوتو قرار می گیرد. این لنز به شما این امکان را می دهد که از سوژه هایی که از شما دور هستند عکاسی کنید، بنابراین این لنز به یک لنز مناسب برای عکاسی از حیات وحش و خیابان تبدیل می شود.

بررسی دوربین Canon 5D IV

نیازی به گفتن نیست که Canon 5D IV برای کسانی طراحی شده است که می خواهند به صورت حرفه ای در هر سبکی عکاسی کنند. سنسوری که در آن تعبیه شده همچنان یکی از بهترین های بازار است و می توانید آن را در عرصه رقابت با برندهای دیگر نگه دارید. ابتدا نگاهی به بدنه آن بیندازیم که در مقایسه با مدل Qabilis، Mark 3 که در سال 2012 عرضه شد، تغییر چندانی نکرده است. اما آنچه از چشم ما پنهان است، بسیار پیشرفته تر شده است. به گفته خود کانن، این دوربین بر اساس انتقادات و پیشنهاداتی که کاربران از سری قبلی داشتند ساخته شده است.

در زمینه رزولوشن، سرعت پویا و دقت فوکوس بالا بسیار بهتر عمل می کنند و بزرگترین پیشرفت در سنسور دوربین رخ داده است. این سنسور 30 ​​مگاپیکسلی است و اولین نمونه ای است که از فناوری دو پیکسل کانن استفاده می کند. ویژگی های دیگری که در بالا ذکر شد مانند ضبط ویدیوی 4K و سایر ویژگی ها باعث شده است که EOS 5D Mark IV یکی از محبوب ترین ها برای مبتدیان و حرفه ای ها باشد.

سنسور Canon EOS 5D Mark IV

همانطور که گفتیم سنسور 30 ​​مگاپیکسلی و از نوع SIMOS فول فریم است. شاید این سنسور در مقایسه با سایر مدل های این شرکت مانند 5DS دوقلو که 50 مگاپیکسلی هستند بالا نباشد اما نسبت به مدل های قبلی که مورد انتقاد کاربران قرار گرفته بود پیشرفت خوبی داشته است. در صورت استفاده از لنزها، کیفیت جزئیات تصاویر بسیار بالا خواهد بود و کیفیت و شفافیت آنها به خوبی افزایش می یابد. شاید روشن کردن فیلتر LOW PASS باعث کاهش وضوح شود که برای عکاسان ایده آل است، اما این فیلتر پدیده MOIRE را کاهش می دهد. حساسیت به نور یا ISO که یکی از فاکتورهای مهم در دوربین است نیز از 80 به 102400 بهبود یافته است. این به معنای افزایش دامنه دینامیکی دوربین است که البته بخشی از آن به دلیل پردازنده DIGIC 6+ است. عکس زیر یکی از نمونه های گرفته شده با این دوربین کانن است.

فوکوس دوربین DULA PIXEL EOS 5D Mark IV

یکی از نقاط قوت برخی از Canon Verbinها، فناوری فوکوس دوگانه پیکسل است. همانطور که گفتیم این دوربین نیز از آن استفاده می کند و اولین بار است که از این فناوری بر روی دوربینی با سنسور فول فریم استفاده می شود. شاید این دوربین از نظر وضوح و سنسور به خوبی رقبای خود نباشد اما از نظر فوکوس سریع و دقیق از آنها پیشی گرفته و بهترین عملکرد را دارد. این فناوری در واقع حسگر را برای هر تصویر به دو قسمت تقسیم می کند. اگر تصویر دارای قابلیت تشخیص فاز باشد. این سیستم در این محصول که هم اکنون به صفحه نمایش لمسی مجهز شده است، عملکرد بی نظیری را در دو حالت دستی و دستی نشان می دهد. همچنین قابلیت جدیدی در این محصول اضافه شده است که در سری قبلی نبود. از آنجایی که هر پیکسل سنسور به دو قسمت تقسیم می شود، این دوربین می تواند دو عکس 30 مگاپیکسلی با اختلاف منظر بسیار کم بگیرد. در مثال‌های قبلی، ترکیب تصاویر به‌طور خودکار انجام می‌شود، اما در EOS 5D Mark IV می‌توانید انتخاب نکنید که این کار انجام نشود.

با نصب دی وی دی مخصوص کانن می توانید تنظیمات میکرو مانند دی بوکه و کاهش هاله را انجام دهید. این ویژگی برای عکاسانی که می خواهند به سرعت تغییرات کوچکی در عکس های خود ایجاد کنند مفید و کاربردی است.

Canon EOS 5D Mark IV فوکوس خودکار و عکاسی پیاپی

سیستم فوکوس اتوماتک از 61 نقطه فوکوس استفاده می کند که 41 نقطه آن به صورت متقاطع هستند. 5 نقطه در مرکز از نوع ضربدری دوبل است و طبیعتاً نسبت به سایر نقاط حساس تر است. سنسور نورسنج 150000 پیکسلی به عملکرد بهتر فوکوس خودکار کمک می کند. علاوه بر این سیستم قدرتمند، قابلیت عکاسی با سرعت 7 فریم بر ثانیه را نیز دارد. این ویژگی ها این محصول را به مدلی مناسب برای عکاسان ورزشی مبتدی و نیمه حرفه ای تبدیل کرده است.

عکاسی با دوربین Canon EOS 5D Mark IV

درست است که فیلمبرداری 4K در این دوربین امکان پذیر است، اما از آنجایی که از ضریب برش 1.7 استفاده می کند، فیلمبرداری با لنزهای واید کمی دشوار می شود. این به این معنی است که ضبط ویدیو با زاویه باز دشوار است. فرمت ذخیره فیلم MOTIO JPEG است. توجه داشته باشید که این کیفیت تصویر به یک کارت حافظه با ظرفیت بالا نیاز دارد. همچنین می‌توانید کیفیت تصویر را روی HD و Full HD تنظیم کنید تا حجم فایل‌های ضبط‌شده را کاهش دهید و به نرخ فریم بالاتری برسید.

سایر ویژگی های دوربین Canon 5D IV

عکاسی تایم لپس بدون شک یکی از محبوب ترین روش های عکاسی است که در این مدل کانن با فعال کردن تایمر داخلی امکان پذیر است. این بدان معناست که برای این کار نیازی به کنترل از راه دور ندارید و فقط می توانید دوربین را روی پایه خود بگذارید و تنظیمات دلخواه را انجام دهید. در عین حال، ویژگی های ارتباطی مانند Wi-Fi به شما امکان می دهد دوربین را از راه دور کنترل کنید و در هنگام انتقال فایل ها کارآمد هستند.

مزایا و مزایا معایب دوربین
سنسور 30 ​​مگاپیکسلی فول فریم با فناوری پیکسل دوگانه عملکرد فوکوس خودکار کمی دشوار است.
نویز کم در ایزوهای بالا عدم اتصال نورسنجی نقطه ای نور به نقاط کانونی
محدوده دینامیکی بالا ناسازگاری با کارت حافظه سریع
فوکوس خودکار قوی با تعداد مناسبی از خطوط متقاطع و پوشش مناسب محدودیت ضبط 4K
عکاسی پیاپی 7 فریم در ثانیه صفحه نمایش نمی چرخد
حساسیت بالاتر نقاط کانونی مرکزی HDMI از فرمت 4K پشتیبانی نمی کند
فوکوس خودکار قابل تنظیم

سنسور 150000 RGB+IR

صفحه لمسی

امکان سفارشی سازی

دسترسی به داده های Dual Pixel Raw

با فرمت 4K/30fps عکس بگیرید

عملکرد عالی فوکوس خودکار در هنگام عکسبرداری

قدرت کشف فلیکر

بدنه و باتری EOS 5D Mark IV

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم هیچ تغییری در ظاهر این دوربین دیده نمی شود و تنها تغییرات جزئی مانند تغییر محل درگاه و افزایش تعداد درب های پلاستیکی، مقاومت بیشتر دوربین در برابر رطوبت و … می باشد. وزن دوربین 10 درصد سبک تر شده است.

این دوربین امکان ثبت 600 عکس را با یک بار شارژ می دهد و 300 عکس در حالت نمایش زنده می گیرد که 50 درصد بیشتر از مدل سوم است. نوع باتری LP-E6N برای خرید بهترین دوربین های موجود در بازار می توانید از DJ 24 به خصوص دوربین EOS 5D Mark IV کمک بگیرید.

نمونه عکس های دوربین Canon 5D IV

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 5D IV Kit 24-105mm f/4L IS II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 5D IV Kit 24-105mm f/4L IS II"، کلیک کنید.