هشدار بزرگترین دانشمند جهان به رییس جمهور آمریکا

به گزارش اورزو، اینکه هشدار خود اینشتین منجر به ساخت و استفاده از بمب های هسته ای توسط آمریکایی ها شود، چیزی بود که او پیش بینی نمی کرد و عمیقاً بابت آن متاسف بود.

به نقل از مجله اورزو، یک فیزیکدان دیگر به نام لیو ژیلارد از اینشتن خواست که این نامه را بنویسد. ژیلارد یکی از دانشمندان نگران متعددی بود که سخت در تلاش بود تا مقامات را متقاعد کند که این کشف علمی عجیب می تواند تهدیدی جدی باشد اما قانع کردن مقامات دولتی کار ساده ای نبود.

هشدار بزرگترین دانشمند جهان به رییس جمهور آمریکا

اینشتین به وضوح عواقب انفجار بمب هسته ای را برای رییس جمهور آمریکا توضیح داد و تصریح کرد که اگر بمب اتمی در یک بندر منفجر شود، می تواند همه چیز در آنجا و در نواحی اطراف را نابود کند. این نامه جواب داد و روزولت شروع به حمایت از تحقیقات در زمینه سلاح های هسته ای کرد.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار بزرگترین دانشمند جهان به رییس جمهور آمریکا" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار بزرگترین دانشمند جهان به رییس جمهور آمریکا"، کلیک کنید.