نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 4000D Kit 18-55 III

برای گفتن در تمامی رده های قیمتی و کیفی، کانن تولید انواع دوربین Canon EOS 4000D یکی از جدیدترین دوربین های DSLR پایین رده این شرکت است که اخیرا و زمان با یک دوربین دیگر معرفی شده است. دوربینی از این شرکت به نام EOS 2000D. این دوربین در بازار آمریکا با نام EOS Rebel T7 به فروش می رسد که ساده ترین و ارزان ترین دوربین DLSR این شرکت است.

معرفی دوربین Canon EOS 4000D

در واقع، اگر دوربین سری DLSR (دوربین با لنز قابل تعویض) می خواهید، این دوربین بیشتر بازسازی مدل های قدیمی است تا یک دوربین مدل جدید که از طراحی جدید استفاده می کند. در عین حال قیمت آن برای شما بسیار مهم است، دوربین EOS 4000D بهترین گزینه برای شما محسوب می شود و قیمت این دوربین حتی از دوربین های ارزان قیمت EOS 1300D نیز کمتر است. در واقع این دوربین دارای تمام ویژگی هایی است که از یک دوربین معمولی انتظار دارید، مانند سنسور بزرگ APS-C، کنترل دستی نوردهی، قابلیت نصب فلاش خارجی و … را در اختیار شما قرار می دهد. اما کانن در طراحی این دوربین این نکته را در نظر گرفته است که تعدادی از ویژگی هایی که کاربرد چندانی ندارند و تاثیری بر کیفیت دوربین نمی گذارند را حذف کرده تا قیمت این دوربین را کاهش دهد و گفته است که این یک کم است. دوربین end یکی از مناسب ترین گزینه ها برای عکاسی روزمره است.

مشخصات فنی دوربین Canon Eos 4000D

  • تاریخ معرفی 2018
  • مجهز به سنسور CMOS
  • دقت سنسور 18 مگاپیکسل است
  • سرعت عکاسی پیاپی 3 فریم بر ثانیه
  • وضوح ضبط FULL-HD
  • اتصال بی سیم با روتر Wi-Fi
  • صفحه نمایش 2.7 اینچی

طراحی بدنه دوربین EOS 4000D

یکی از طراحی های عجیب و غریب استفاده شده در دوربین دیجیتال Canon EOS 4000D حذف دکمه پاور است. در این دوربین از دکمه ای که برای انتخاب حالت عکاسی استفاده می شود به عنوان دکمه روشن/خاموش استفاده می شود. در دوربین دیجیتال Canon EOS 4000D، دکمه Dial که حالت های M/Av/Tv/S را انتخاب می کند، در نهایت می تواند دوربین را خاموش کند. بنابراین، پس از هر بار روشن و خاموش کردن دوربین، باید حالت عکاسی را روی حالت دلخواه خود تنظیم کنید. البته کانن این کار را در دکمه های پشت دوربین انجام نداده است، بنابراین تعداد و نحوه قرارگیری دکمه های این دوربین برای کسانی که از دوربین های دیگر این شرکت استفاده کرده اند آشنا خواهد بود. قابل توجه در جلوی دوربین، پایه پلاستیکی دوربین است.

مقایسه دوربین EOS 4000D با مدل 2000D

شاید اگر کانن این دوربین را همزمان با 2000D عرضه نمی کرد، تفاوت سنسورهای این دو دوربین چندان احساس نمی شد. در حالی که 2000D، مانند اکثر دوربین های ارزان قیمت کانن، از سنسور جدید و وضوح بالای 26 مگاپیکسل استفاده می کند، دوربین دیجیتال Canon EOS 4000D شما را چند سال به عقب می برد و احساس می کنید که دوباره از 1300D استفاده می کنید. اگرچه وضوح این سنسور بیشتر از نیاز کاربران این دوربین است، اما اصلا قابل مقایسه با مدل های امروزی نیست. اما خوشبختانه پردازنده این دوربین مشابه پردازنده 2000D طراحی شده است. این پردازنده که DIGIC 4+ نام دارد، سریع ترین پردازنده دوربین های کانن نیست، اما به طور کامل پاسخگوی نیازهایی است که از یک دوربین میان رده انتظار داریم، متاسفانه در مدل EOS 4000d گنجانده نشده است یکی از این دو لنز

فوکوس دوربین دیجیتال Canon EOS 4000D

همانطور که گفته شد این دوربین در رده دوربین های DSLR قرار می گیرد بنابراین منظره یاب اپتیکال یا اپتیکال نیز در این دوربین گنجانده شده است و پوشش کارت تصویر در این منظره یاب 95 درصد است. در واقع استفاده از منظره یاب الکترونیکی تاثیر بسزایی در کار در نور شدید و دیدن تصاویر باکیفیت دارد. همانطور که گفته شد تعداد نقاط فوکوس در این دوربین 9 عدد است که زیاد نیست، اما اگر برای اولین بار قصد خرید دوربین را دارید احتمالا نیاز شما را برآورده می کند، زیرا هستند عکاسانی که با کمترین مقدار ضعیف تر هستند. تعداد نقاط برای فوکوس نیز عکس های با کیفیت بالا ضبط می کند.

صفحه نمایش 4000 D در دوربین کانن

صفحه نمایش استفاده شده در این دوربین 2.7 اینچی است. دوربین دیجیتال Canon EOS 4000D همچنین قابلیت نمایش تصاویر زنده بر روی صفحه نمایش را دارد. این ویژگی به ویژه زمانی مفید است که بخواهید دوربین را روی سه پایه نصب کنید و از عکاسی ماکرو یا طبیعت عکاسی کنید. البته نباید از این محصول انتظار دوربین عکاسی حرفه ای داشته باشید، هر بار شارژ می تواند 500 عکس را برای شما ذخیره کند که البته شاید مشکل این نکات این باشد که انحراف زیادی به سمت آن ها دارند مرکز قاب، بنابراین باید از آن شروع کنید. تمرکز روی سوژه هایی که در لبه های کادر قرار دارند را تمرین کنید. نقطه فوکوس مرکزی این دوربین از نوع متقاطع است که نسبت به نقاط دیگر از حساسیت بالاتری برخوردار است و احتمالا از این نقطه بیشتر در عکاسی استفاده خواهید کرد مخصوصاً زمانی که نیاز به عکاسی در نور کم دارید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 4000D Kit 18-55 III" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین عکاسی کانن Canon Eos 4000D Kit 18-55 III"، کلیک کنید.