قناعتی: هوش مصنوعی در مقطع PHD راه اندازی می شود/ دانشگاه باید مسیله محور باشد، نه دبیرستان بزرگ!

در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا:

قناعتی: هوش مصنوعی در مقطع PHD راه اندازی می شود دانشگاه باید مسیله محور باشد، نه دبیرستان بزرگ!

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در شرف راه اندازه هوش مصنوعی در مقطع PHD هستیم، 70 تا 80 درصد از مشکلات سلامت مردم با اقدامات پیشگیری قابل حل است.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری اورزو، حسین قناعتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین جشنواره جایزه ملی ثریا که امروز (سه شنبه، 15 اسفند 1402) در سالن همایش های بین الملل دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است، اظهار کرد: 180 سال از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می گذرد.

وی افزود: وام دار و فرزندان صاحبان علم در تمام رشته ها هستیم و دانشمندان ایران در قرن های گذشته و در قرن جدید به خوبی درخشیده اند.

قناعتی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود 30 تفاهم نامه با بیش از 30 کشور جهان منعقد کرده که اجرایی شده است و تحولات بزرگی نه تنها در حوزه های پزشکی بلکه در مقاطع PHD را رقم زده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در شرف راه اندازی رشته هوش مصنوعی در مقطع PHD هستیم، 70 تا 80 درصد از مشکلات سلامت مردم با اقدامات پیشگیری قابل حل است، مثلا تعدادی از مبتلایان به فشار خون و بیماری قند را شناسایی کرده ایم که از بیماری خود آگاه نبودند و اگر شناسایی نمی شدند 100 میلیون تومان بر درمان هر بیمار در کشور به وجود می آمد.

قناعتی گفت: بیش از 180 محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید شده و این رقم از آمار تمام دانشگاه های فنی بیشتر است؛ این را به عنوان پز مطرح نمی کنم بلکه باید گفت از روش درستی در حوزه فنی استفاده کرده ایم.

وی اضافه کرد: دانشگاه باید مسیله محور باشد، نه دبیرستان بزرگ! با تیوری های ایجاد شده در نسل چهارم و حرکت به دانشگاه نسل پنجم باید استادان و دانشجویان را به سمت حل مشکلات کشور سوق دهیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قناعتی: هوش مصنوعی در مقطع PHD راه اندازی می شود/ دانشگاه باید مسیله محور باشد، نه دبیرستان بزرگ!" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قناعتی: هوش مصنوعی در مقطع PHD راه اندازی می شود/ دانشگاه باید مسیله محور باشد، نه دبیرستان بزرگ!"، کلیک کنید.