رقابت بیش از سه هزار و ۲۰۰ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان

رقابت بیش از سه هزار و ۲۰۰ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری اورزو استان سمنان ؛ دکتر فرزین یغمایی با اعلام این خبر گفت : این آزمون همزمان با یکهزار و ۷۴۷ حوزه اصلی ، در ۴۰۸ شهرستان کشور صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر و صبح روز جمعه ۲۲ تیر در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان نیز برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری افزود : در صبح روز پنجشنبه داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی با یکدیگر رقابت می کنند .

دکتر یغمایی به آمار داوطلبان حوزه امتحانی دانشگاه سمنان به تفکیک هر گروه آزمایشی اشاره کرد و افزود : در مجموع ۸۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی در دانشگاه سمنان با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد ۵۴۲ داوطلب خانم و ۳۳۰ داوطلب آقا هستند .

وی ادامه داد : در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی نیز ۶۰۳ داوطلب روی صندلی رقابت می نشینند که از این تعداد ۲۴۱داوطلب خانم و ۳۶۲ داوطلب آقا هستند .

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری اظهار داشت : در نوبت عصر روز پنجشنبه نیز گروه های آزمایشی هنر با ۲۳۶ داوطلب و گروه آزمایشی زبان های خارجی با ۲۷۵ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان با یکدیگر رقابت می کنند .

دکتر یغمایی تصریح کرد : آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی به عنوان دارنده بیشترین داوطلب صبح روز جمعه با رقابت یک هزار و ۲۸۳ نفر برگزار خواهد شد .

وی افزود : از این میزان داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی ۸۳۶ داوطلب خانم و ۴۴۷ داوطلب آقا هستند .

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری با اشاره به رقابت هشت هزار و ۷۶۶ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری در استان سمنان گفت : علاوه بر حوزه امتحانی دانشگاه سمنان ، درحوزه امتحانی شاهرود سه هزار و ۴۷۹ داوطلب (دو هزار و ۱۳۱ داوطلب خانم و یک هزار و ۳۴۸ داوطلب آقا ) ، در حوزه امتحانی دامغان یک هزار و ۹۸ داوطلب (شامل ۶۵۹ داوطلب خانم و ۴۳۹ داوطلب آقا ) و در حوزه امتحانی گرمسار ۹۲۰ داوطلب (شامل ۵۹۹ داوطلب خانم و ۳۲۷ داوطلب آقا ) با یکدیگر رقابت خواهند کرد .

دکتر یغمایی خاطر نشان کرد : در مجموع در این نوبت از آزمون سراسری ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در کشور با یکدیگر رقابت می کنند و در مجموع ۳۷ درصد داوطلبان این نوبت از کنکور را آقایان و ۶۳ درصد داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دهند.

۴۶

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رقابت بیش از سه هزار و ۲۰۰ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رقابت بیش از سه هزار و ۲۰۰ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان"، کلیک کنید.