خانواده‌ای که عشق علی (ع) در آن است، چه ویژگی‌هایی دارد؟

حجت‌الاسلام تراشیون تشریح کرد؛

خانواده‌ای که عشق علی (ع) در آن است، چه ویژگی‌هایی دارد؟

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون کارشناس مباحث تربیتی از ویژگی‌های خانه علوی براساس الگوی اخلاق و زیست امام علی (ع) به مواردی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری اورزو، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون کارشناس مباحث تربیتی درباره مسائل تربیتی غدیر عنوان کرد: محبت امیرالمومنین علی (ع) در رفتار، کردار و اعمال ما و در محیط خانه‌ای که رفتار‌ها علوی و سرشار از محبت امام است، تجلی پیدا می‌کند، دراین خانه عمق نفوذ عاطفی به امیرالمومنین (ع) تقویت می‌شود، لذا پدر و مادر در این محیط خانه باید نام امیرالمومنین بر زبان جاری شود.

وی در ادامه افزود: پدر و مادر در محیط خانه می‌بایست حکایت‌هایی از امام (ع) نقل کنند، از رفتارهایشان که به ما توصیه کردند، گاهی حتی یادآوری کنند که مثلا، چون امام علی (ع) دستگیر مستمندان بود، چون خوش خلق بودند، رفتارشان سرشار از محبت و لطف بود و چون کلام زیبا را دوست داشتند ما هم چنین رفتار و عمل کنیم.

حجت‌الاسلام تراشیون اظهار داشت: بنابراین خانواده طوری رفتار و گفتار کنند که بچه‌ها بدانند خانواده‌ای که علوی است سرشار از محبت امام علی (ع) است، از کلام و کردار و رفتار، اما یک نکته دقیق‌تر این است که گاهی برخی رفتار‌ها در ظرف‌هایی بیشتر به دل می‌نشیند، مثل ایام غدیر که ما باید در این ایام تلاش بیشتری کنیم تا رفتارهایمان متناسب آن چیزی شود که امام دوست داشتند؛ بنابراین بچه‌ها باید ما را در این ایام غدیر متفاوت‌تر از دیگر ایام ببینند تا رفتار، کردار و کلام خوشایند ما رضایت‌بخش خداوند باشد.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر زمان غدیر و ایامی که متعلق به امام است، ما بایستی ارتباط معنوی‌تری با امام بگیریم که یکی از راه‌ها حضور در محافل و مجالسی است که به نام امام علی (ع) برپا می‌شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خانواده‌ای که عشق علی (ع) در آن است، چه ویژگی‌هایی دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خانواده‌ای که عشق علی (ع) در آن است، چه ویژگی‌هایی دارد؟"، کلیک کنید.