اقدامات مرکز وکلای قوه قضاییه در دو سال اخیر

اقدامات مرکز وکلای قوه قضاییه در دو سال اخیر

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر در این مرکز را تشریح کرد.

به گزارش اورزو، حسن عبدلیان پور  در مراسم گرامیداشت روز حقوق عامه و سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه که در مرکز  همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: امروز سالروز تاسیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه است، نهادی که 24 سال قبل تاسیس شد.

وی گفت: امروز روز پاسداشت حقوق عامه را جشن می گیریم، بر اساس قانون دو وظیفه بر مرکز وکلا بار شده که یکی از آن حفظ و احیای حقوق عامه است. اقدامات زیادی در مرکز وکلا برای احیای حقوق عامه صورت گرفته است.

عبدلیان پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر در مرکز وکلای قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در 2 سال اخیر معادل 53 درصد کل اعضای مرکز در 20 سال گذشته، کارآموز وکالت و کارشناسی رسمی جذب مرکز شده است.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه بیان کرد: در راستای تمرکز بر موضوع وکالت تخصصی با برگزاری 13 دوره آموزشی برای 2 هزار وکیل در 37 رشته و اعطای گواهینامه آموزشی صلاحیت حرفه ای برای جلوگیری از اتلاف هزینه ها و اطاله دادرسی در دستور کار قرار گرفته است.

عبدلیان پور در مورد  گسترش خدمات معاضدت قضایی گفت: ما  در ارتقای نظام کارشناسی رسمی که منجر به رشد 24 درصدی درخواست های کارشناسی رسمی نسبت به سال گذشته شده است، رشد چشم گیری داشته ایم. همچنین در حوزه توسعه خدمات مشاوره خانواده با راه اندازی و استقرار سامانه مسیر و آغاز فرایند ارجاع پرونده به مراکز مشاوره خانواده از طریق تعامل با دادگستری ها تعاملات بسیار خوبی صورت گرفته است.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه با تاکید بر ارتقای سلامت و شفافیت در نظام خدمات حقوقی، گفت: اقداماتی همچون نظارت و بازرسی از عملکرد 24 مرکز استانی وکلا و کارشناسان رسمی کشور، اصلاح و پالایش 72هزار رکورد صلاحیت اعطا شده به یک هزار و 100 عنوان صلاحیت در رشته های کارشناسی، صدور برخط گواهی مفاصا حساب مالیاتی با مشارکت سازمان امور مالیاتی ، اتصال فرایندهای مرکز به وب سرویس درگاه ملی مجوز های کسب و کار ، دریافت مجوز سکوهای نرم افزاری ارایه دهنده خدمات حقوقی و تاسیس موسسات حقوقی و مشاوره خانواده صورت گرفته است.

وی   درمورد عملکرد مرکز وکلا در حوزه دادسرا و محاکم انتظامی نیز گفت: از مجموع 5 هزار و 360 شکایت سیستمی در دادسراهای انتظامی کشور، تعداد 4هزار و 579 پرونده معادل 85 درصد رسیدگی شده است.

عبدلیان پور گفت: همچنین از مجموع 2 هزار و 354 پرونده وارده در محاکم بدوی و تجدیدنظر، تعداد 2 هزار و 112  پرونده معادل 89 درصد منجر به صدور حکم شده است.

وی  به عملکرد هیات تعیین صلاحیت اشاره کرد و گفت:  تعداد 12 هزار و 370 پرونده بررسی و بیش از 98 درصد آن تایید صلاحیت شده است.

رییس مرکز وکلا، کاشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به توانمندسازی و ارتقای مهارت ارایه دهندگان خدمات حقوقی گفت: پیاده سازی مدل های آموزشی نوین در قالب برگزاری دادگاه های شبیه سازی شده و تولید آثار هنری اعم از تیاتر و سریال بر اساس پرونده های واقعی و  برای دستیابی به اهدافمان در دستور کار  قرار گرفته است.

وی گفت: فراهم ساختن محیط کسب تجربه با توجه به افزایش کارآموزان و محدودیت حضور در محاکم، آگاهی بخشی به عموم مردم، برگزاری اولین مدرسه حقوق بین الملل با موضوع قراردادنویسی داخلی و بین الملل، تالیف و چاپ 21 جلد کتاب و 23 مقاله در حوزه های حقوقی و کارشناسی و برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی کارآموزان وکالت و کارشناسی رسمی از جمله اقدامات صورت گرفته ماست.

عبدلیان پور با تاکید بر توسعه فرهنگ حقوقی و نقش آفرینی اجتماعی گفت: ما در راستای تحقق این هدف و برای افزایش سطح آگاهی حقوقی و حل مشکلات مردم، اقدامات ویژه ای را انجام داده ایم؛ از جمله مشارکت 3 هزار و 800 نفر از  اعضای مرکز در طرح  ملی وکلا در مساجد و ارایه خدمات حقوقی رایگان تا حصول نتیجه به تعداد 28 هزار و 500 نفر در یک هزار و 530 مسجد.

وی با اشاره به رشد 117 درصدی خدمات حقوقی معاضدتی به جامعه هدف نسبت به سال گذشته گفت: برپایی غرفه و ارایه میز خدمات حقوقی رایگان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز است.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مرکز ما در توسعه زیر ساخت و خرید املاک در دو سال اخیر با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان اقدام به خرید 5 هزار و 682 متر عرصه و 5 هزار و 242 متر اعیان کرده است. همچنین  با برآورد و تصویب 150 میلیارد تومان اعتبار ساخت 8 هزار متر بنای مفید اداری در سطح کشور در حال انجام است.

عبدلیان پور بیان کرد: مرکز وکلا با خرید عرصه و اعیان در دو سال اخیر نسبت به 20 سال گذشته به ترتیب 101 و 212 درصد رشد داشته و به رغم جذب چشم گیر اعضا، سرانه فضای اداری مرکز به ازای هر نفر 122 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به راه اندازی و پشتیبانی 8 سامانه آموزشی، تعاملی و اطلاع رسانی و راه اندازی سیستم نظارت هوشمند و ارتقای زیرساخت و امنیت شبکه مطابق استانداردهای ابلاغی مافا گفت: تا کنون مرکز ارتباطات ما به 136 هزار و 669 تلفن و درخواست به صورت برخط پاسخ داده  است.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه با اشاره به افزایش 389 درصدی نرخ ارایه خدمات فناوری اطلاعات در دو سال اخیر گفت: با توجه به منویات رییس  قوه قضاییه در بهمن ماه سال گذشته و از طرفی با توجه به توانمندی و ظرفیت بزرگی که در مرکز داریم به سهم خود آماده نقش آفرینی در ابعاد ملی و بین المللی هستیم.

وی در پایان گفت: ما می توانیم با تکیه بر دانش حقوق و کارشناسی رسمی در خصوص مشکلات آب و هوایی، محیط زیست، امنیت و سایر موارد نقش خود را داشته باشیم.  ما امروز از همیشه برای انجام وظایف محوله مصمم تر هستیم و  برای تحقق هر چه بهتر ماموریت خود دست یاری به سوی شما دراز می کنیم.

پایان خبر اورزو 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اقدامات مرکز وکلای قوه قضاییه در دو سال اخیر" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اقدامات مرکز وکلای قوه قضاییه در دو سال اخیر"، کلیک کنید.