کاوازاکی های هیبریدی وارد بازار می شوند/ عکس
به گزارش خبرگزاری اورزو، این شرکت هم اکنون یکی از جالب ترین ترکیب قوای محرکه را در دنیای موتورسیکلت ها ارایه می کند. در بالاترین سطح سبد محصولات کاوازاکی، موتورسیکلت های 4 سیلندر سوپرشارژردار سری H2 قرار می گیرند. در رده میانی هم مدل های برقی نینجا و Z E-1 قابل انتخاب هستند و مدل 4 سیلندر 400 سی سی کوچک نینجا ZX-4R نیز یکی دیگر از محصولات کاوازاکی است. ژاپنی ها امسال هم اولین سری از موتورسیکلت های هیبریدی خود با نام های نینجا 7 و Z7 را رونمایی کرده اند.
براساس گزارش پدال، کاوازاکی ادعا می کند موتورسیکلت های هیبریدی موردبحث علیرغم استفاده از پیشرانه دو سیلندر 451 سی سی و موتوری برقی می توانند عملکرد موتورسیکلت های 650 تا 1000 سی سی را ارایه کنند. پیشرانه 2 سیلندر یاد شده 451 سی سی حجم دارد اما یک موتور کشش و استارتر-ژنراتور نیز به آن کمک می کنند. خروجی موتور برقی به حدود 9 اسب بخار می رسد اما در زمان کوتاهی حداکثر خروجی آن به 12 اسب بخار افزایش خواهد یافت. یک باتری لیتیوم یونی جدید نیز صندلی قرار دارد.
این باتری از طریق پیشرانه درون سوز شارژ می شود و نقش ترمز احیا شونده را نیز ایفا می کند. استارتر-ژنراتور یاد شده هم کمی از فضا را از آزاد کرده و تکنولوژی استارت/استاپ را در اختیار موتورسوار می گذارد. این موتورسیکلت ها حالت تمام برقی هم دارند که باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود. در حالت اکو هیبرید تعبیه شده بسته به نیاز از پیشرانه های درون سوز یا برقی استفاده خواهد شد و در حالت اسپرت هیبرید هر دو پیشرانه برای تولید حداکثر قدرت فعال می شوند. یک دکمه E بوست نیز وجود دارد که به مدت چند ثانیه حداکثر خروجی قوای محرکه را در اختیار موتورسوار قرار می دهد. هر دو پیشرانه کاوازاکی از نوع آب خنک هستند و خنک کن روغن نیز وجود دارد.
کاوازاکی به قدرت مجموع قوای محرکه موتورسیکلت های هیبریدی خود اشاره ای نکرده اما گفته که گشتاور آن ها به 60 نیوتون متر می رسد. گشتاور این مجموعه تنها 5 نیوتون متر کمتر از مدل Z650 است و البته 200 سی سی حجم کمتری نسبت به مدل Z650 دارد. ژاپنی ها همچنین می گویند موتورسیکلت های هیبریدی جدید در صورت فعال بودن ویژگی E بوست لانچی مشابه موتورهای 1000 سی سی خواهند داشت. البته این ویژگی E بوست به مدت طولانی فعال نمی ماند هرچند کاوازاکی به زمان استفاده از آن اشاره ای نکرده است.
موتورسیکلت های کاوازاکی نینجا 7 و Z7 جدای از قوای محرکه یاد شده به گیربکس جالبی نیز مجهز شده اند. این گیربکس از نوع 6 سرعته دستی اتوماتیک شده است که می تواند به صورت کاملاً اتوماتیک عمل کرده یا اینکه موتورسوار با دکمه های موجود دنده ها را تعویض کند. موتور برقی نیز باعث می شود موتورسیکلت های یاد شده حالتی موسوم به راه رفتن و دنده عقب داشته باشند تا مانور دادن با آن ها در فضاهای تنگ و پارکینگ ها راحت شود. از نظر ساختاری باید گفت این موتورسیکلت های جدید از فریم فولادی با دوشاخ سرراست سنتی در جلو و شوک تکی عقب سود می برند. وزن مدل Z7 به 226 کیلوگرم و وزن مدل نینجا 7 به 228 کیلوگرم می رسد. هر دو محصول هیبریدی کاوازاکی دارای صندلی ای به ارتفاع 79.5 سانتی متر هستند هرچند دسته های کنترل نینجا در ارتفاع کمتری نسبت به مدل Z7 نصب شده است. همچنین ترمزهای هر دو مدل از نوع دو دیسک در جلو و تک دیسک در عقب هستند.
موتورسیکلت های هیبریدی کاوازاکی هم اکنون با قیمت نسبتاً بالایی در دسترس هستند و می توان هر دو را با قیمت حدود 12500 دلار خریداری کرد. برای مقایسه باید گفت مدل Z900 مجهز به پیشرانه 4 سیلندر 900 سی سی قیمتی زیر 10 هزار دلار دارد و قطعاً به خاطر گشتاور بیشتر و وزن کمتر شتاب و پرفورمنس بهتری خواهد داشت. همچنین قیمت موتورسیکلت نینجا 1000 سی سی از حدود 13 هزار دلار شروع می شود. به نظر می رسد بازار هدف این محصولات هیبریدی طیف محدودی از خریداران باشد که به دنبال پرفورمنس و مصرف سوخت کم هستند. شاید هم برخی افراد علاقه مند به تکنولوژی از کاوازاکی نینجا 7 و Z7 استقبال نمایند.
227227
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاوازاکی های هیبریدی وارد بازار می شوند/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاوازاکی های هیبریدی وارد بازار می شوند/ عکس"، کلیک کنید.