هزینه جهیزیه آشپزخانه عروس

اگر درحال تشکیل خانواده هستنید و به دنبال خرید وسایل برای آشپزخانه و برآورد هزینه های یک آشپزخانه کامل را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید

موارد موجود در این لیست برای نو عروسان بسیار مناسب است. ما آن را به دو بخش تقسیم کرده‌ایم: بخش اول، انتخاب‌های ما را برای ضروری‌ترین تجهیزات فهرست می‌کند، بدون چیزهای اضافی، و چیزی که بارها در سال استفاده میکنیم دومی مواردی را ارائه می دهد که اگرچه کاملاً اجباری نیستند، اما زندگی آشپزی شما را بسیار آسان تر می کنند.

وسایل ضروری

معرفی وسایل ضروری هر اشپزخانه

چاقو

چاقو در اندازه های مختلف برای بریدن  انواع مواد خوراکی یکی از مهم ترین وسایلی است که باید در هر آشپزخانه وجود داشته باشد.

یک چاقوی یک دوست مادام العمر در آشپزخانه است، تقریباً برای هر کاری که با آن روبرو خواهید شد، از استخوان بندی مرغ گرفته تا خرد کردن هویج یا خرد کردن جعفری خوب است. شما یک چاقوی مستحکم می خواهید که برای مدت طولانی دوام بیاورد و دسته ای متعادل داشته باشد.

وسایل اشپزخانه عروس

تخته گوشت

خرید یک تخته گوشت  چوبی زیبا و فانتزی اشکالی ندارد . اگر دنبال خرید منطقی تری هستید: چوب نسبت به سایر مواد دارای باکتری بیشتری است و تخته چوبی برای چاقوهای شما ملایم تر است. و به تعمیر و نگهداری نیز نیاز دارد ، و اگر قیمت مناسب‌تری دارد، یک تخته پلاستیکی سنگین، ترجیحاً با دستگیره‌های لاستیکی، مناسب تر است.

سرویس قابلمه

چه در حال پختن استیک ، تفت دادن سبزیجات، پختن یک فریتاتا، پختن نان ذرت به سبک جنوبی، یا حتی درست کردن پیتزای تابه ای بدون ورز دادن باشید، یک تابه چدنی سنگین و چاشنی مناسبی است که باید به آن برسید. وزن قابل توجه آن به آن کمک می کند گرما را بهتر حفظ کند، و ساختار ناهموار آن به این معنی است که احتمالاً از شما (و به احتمال زیاد، فرزندان و نوه های شما) بیشتر عمر خواهد کرد. یک تابه 12 اینچی تقریباً برای هر دستور پختی به اندازه کافی بزرگ است.

شاید شنیده باشید که مراقبت از چدن نیاز به تلاش زیادی دارد. اینطور نیست چدن  تقریباً 30 ثانیه طول می کشد تا خشک شود، مقداری روغن به آن مالیده شود و با هر بار استفاده دوباره گرم شود. شما حتی می توانید آن را با آب بشویید!

قابلمه های استیل امروزه طرفدار بیشتری دارند با توجه به این که عوارض آن نسبت به باقی فلزات کمتری است خرید آنها منطقی است.

ولی نبود سرویس تفلون باعث ناقص شدن وسایل شما میشود. تفلون به نچسب بودن معروف است و شما میتوانید خیلی راحت مواد غذایی را سرخ کنید .

انتخاب جنس سرویس به نیاز شما بستگی دارد ما 3 نوع آلیاژ را به شما معرفی کردیم تا انتهاب راحت تری داشته باشید.

ظرف غذا

برای نگهداری از باقی مانده غذا حتما باید از ظروف  دردار و مناسب یخچال و فریزر استفاده کنید تا از فاسد شدن جلوگیری کنید پس حتما خرید ظرف غذا را در اولولت قرار دهید.

سرویس کفگیر ملاقه

سرویس کفگیر ملاقه برای هم زدن و سرخ کردن مواد خراکی یکی از واجبات هر آشپزخانه ای است که میتوان در جنس های چوبی، سیلیکونی خریداری کنید.

رنده

ابزاری فوق حیاتی برای ریز کردن مواد که اگر وجود نداشته باشد کار پخت غذا با مشکل مواجه خواهد شد.

سرویس غذا خوری

سرویس‌ غذا خوری، در خانه‌های ما ایرانی‌ها جایگاه خاصی دارد. همیشه خانم‌های ایرانی به این مسئله که سرویس غذاخوری یکدست و مناسبی داشته باشند و به‌خصوص برای پذیرایی از مهمان از آن استفاده کنند، اهمیت زیادی داده‌اند.
سرویس غذا خوری چینی زرین، یکی از جذاب‌ترین سرویس‌های موجود در بازار است که با کیفیت مناسب، طرح و نقش‌های بسیار متنوع و اندازه‎‌های مناسب توانسته است جای خود را در خانه‌های ایرانی باز کند.

پارچ و لیوان

وجود پارچ و لیوان برای سرو انواع نوشیدنی ها واجب است، وجود سرویسی زیبا و شیک میتواند جلوه ای بسیار خاص به میز شما دهد.

مخلوط کن

مخلوط کن توانسته با توجه به کاربرد زیادی که دارد به یکی از ملزومات آشپزخانه و لوازم خانگی برقی تبدیل شود. مخلوط کن محصولی با یک تیغه چرخشی در پایین ظرف است که می‌تواند میوه‌ها و یا سبزیجات را خرد کند و یک شیک بسیار جذاب را تحویل شما دهد. در ادامه مطلب قصد داریم شما را بیشتر با مخلوط کن برقی و همچنین انواع مدل‌های مخلوط کن آشنا کنیم.

در مورد یک مخلوط کن کیفیت ساخت و طراحی خوب چه معنایی دارد؟ طراخی خوب در مخلوط کن منجر به کاربری آسان تر و بهتر ان می شود. اندازه مناسب تیغه و ابعاد پارچ آن در بهتر مخلوط شدن مواد تاثیر زیادی دارد. از سوی دیگر کیفیت ساخت این محصولات اهمیت زیاد دارد. برای مثال پارچ مخلوط کن باید با کیفیت باشد تا زود آسیب نبیند و از سوی دیگر جنس تیغه نیز بسیار اهمیت دارد که به سرعت کند نشود.

کتری قوری

محبوب‌ترین نوشیدنی در ایران و جهان، چای است. طعم و مزه چای باعث شده این نوشیدنی برای همیشه ماندگار باشد. وسایل مختلفی در تهیه چای نقش دارند. چای ساز مدرن و قدیمی که هر کدام تاثیر بر طعم چای دارند. یکی از محصولاتی که طعمی ناب و تازه را از چای به شما می‌بخشد، کتری و قوری روگازی است. کتری قوری به دلیل جنس استیل، کمترین تاثیر در طعم چای را دارند. یکی از بزرگترین تولید کننده‌های کتری و قوری در جهان، برند کرکماز است

کتری قوری در جنس های مختلفی مثل کتری قوری استیل، کتری قوری گرانیتی، کتری قوری لعابی و… تولید میشود که انتخاب هر یک از آنها به نیاز شما بستگی دارد ولی کتری قوری استیل از دوام بیشتری برخوردار است.

کرکماز در تولید کتری و قوری بهترین عملکرد را داشته و بهترین و جدیدترین کتری قوری استیل روگازی را تولید می‌کند. «کتری و قوری استیل کرکماز ترکیه» بدون شک، جزو بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. « قیمت کتری و قوری استیل کرکماز » بسیار مناسب بوده و در قیاس با سایر رقبا کیفیت بسیار بالاتری از خود به نمایش خواهد گذاشت. خرید کتری و قوری روگازی استیل از فروشگاه اینترنتی تخفیفانه با ضمانت اصالت و تضمین بهترین قیمت ممکن میسر است.

سرویس قاشق چنگال

یکی از انتخاب‌های جذاب برای خانواده ایرانی، خرید سرویس قاشق و چنگال برای آشپزخانه است؛ داشتن سفره همیشه رنگین و یک‌دست بودن وسایل آشپزی و غذاخوری، برای بسیاری از خانواده‌ها نیازی ضروری است. در این مقاله درباره سرویس‌های قاشق و چنگال خواهیم گفت. اینکه این سرویس، شامل چه لوازمی می‌شود، چه ویژگی‌های‌ منحصر‌به‌فردی دارد و از لحاظ قیمتی چگونه است. درادامه بهترین برند‌های موجود را بررسی خواهیم کرد و درنهایت به سوالات متدوال شما برای انتخاب و از طرفی نگهداری بهتر این سرویس‌ها، پاسخ خواهیم داد.

امروزه تولیدکنندگان قاشق و چنگال به دنبال این هستند که در تولید سرویس‌های قاشق و چنگال، تنوع و خلاقیت داشته باشند و خود را از رقبا متمایز کنند؛ به‌طوری‌که در این سرویس‌ها، فقط قاشق و چنگال غذاخوری وجود ندارد. بلکه انواع قاشق و چنگال همچون قاشق سرو خورش و سالاد گرفته تا کفگیر و ملاقه در این مجموعه وجود دارد. از طرفی این نوع سرویس‌ها از لحاظ کمی نیز با هم متفاوت هستند. سرویس‌های ۶ نفره تا ۳۰ نفره، نمونه‌هایی از سرویس قاشق چنگال هستند که خانواده‌ها برحسب نیازشان می‌توانند خرید کنید.

جا ادویه

ادویه‌های خوشرنگ و خوش‌بو، شاه‌کلید طعم پخت انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است. تقریباً هر خانم خانه‌داری به خوبی می‌داند که کیفیت ادویه‌ها تا حد بسیار زیادی به نحوه نگهداشتن آن مرتبط است.

به همین دلیل اغلب افراد به دنبال خرید بهترین جا ادویه چوبی هستند. انتخاب بهترین جا ادویه چوبی شیک برای حفظ طعم و مزه ادویه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و جزو یک لوازم آشپزخانه  ضروری به حساب می آیند.

قیمت تقریبی وسایل ضروری در سال 1403

  • یخچال و فریزر آشپزخانه: 10 تا 50 میلیون تومان
  • ماشین لباسشویی: 5 تا 25 میلیون تومان
  • ماشین ظرفشویی: 8 تا 30 میلیون
  • اجاق گاز و فر: 3 تا 10 میلیون
  • مخلوط کن: 1 تا 3 میلیون
  • ماکروفر: 1 تا 5 میلیون
  • چای ساز، اسپرسوساز: 1 تا 5 میلیون
  • آب میوه گیری: 1 تا 5 میلیون
  • کتری و قوری: 500 تا 4 میلیون تومان
  • ظروف پخت و پز: 3 تا 10 میلیون
  • ظروف سرو و پذیرایی: 2 تا 5 میلیون
  • کریستال پذیرایی: 50,000 تا 5,000,000
  • ست پارچ و لیوان بلور: 50,000 تا 5,000,000
  • ست ظروف پیرکس: 50,000 تا 5,000,000
  • ملامین: 10,000 تا 1,000,000
  • کیک و فر: 20,000 تا 2,000,000
  • کریستال پایه بلند: 50,000 تا 2,000,000
  • پایه کوتاه: 20,000 تا 1,000,000
  • رنده: 10,000 تا 1,000,000
  • قیچی: 10,000 تا 1,000,000
  • سر باز کن: 5,000 تا 500,000
  • هاونگ: 20,000 تا 2,000,000
  • زیر قابلمه‌ای: 5,000 تا 50,000
  • زیر لیوانی: 2,000 تا 20,000
  • سرویس دستگیره و پیش بند: 20,000 تا 200,000
  • حوله آشپزخانه: 10,000 تا 100,000
  • دستمال آشپزخانه: 5,000 تا 50,000
  • جا آبلیمو و روغن: 10,000 تا 100,000
  • ظروف نگهدارنده در دار: 20,000 تا 2,000,000
  • ست ظروف پلاستیکی: 50,000 تا 500,000

سخن نهایی

در این مطلب به معرفی مهمترین وسایل هر اشپزخانه و هزینه جهیزیه آشپزخانه عروس پرداختیم و در اخر راجب قیمت هر کدام صحبت کردیم تا شما با آگاهی بیشتر به خرید وسایل بروید. شما میتوانید تمام وسایل را از فروشگاه معتبر مثل دیجیکالا، پاپیون گالری خریداری کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هزینه جهیزیه آشپزخانه عروس" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هزینه جهیزیه آشپزخانه عروس"، کلیک کنید.