تفاوت قبرس شمالی و جنوبی برای سفر

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟ اگر این سوال قبل از سفر به جزیره قبرس ذهن شما را به خود مشغول کرده است، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید. قبرس سومین جزیره بزرگ در آب های دریای مدیترانه است که در نزدیکی چهار کشور ترکیه، یونان، مصر و سوریه قرار دارد. اکثر ساکنان جزیره قبرس ترک و یونانی هستند و این جزیره در طول تاریخ شاهد درگیری های زیادی بین این دو ملت بوده است. سرانجام پس از حمله ترکیه به جزیره قبرس در سال 1974، قسمت شمالی جزیره خود به خود اعلام شد. استقلال و این جزیره از آن زمان به قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم شده است.

شهر نیکوزیا در حال حاضر پایتخت جمهوری های قبرس شمالی و جنوبی و همچنین تنها پایتخت مشترک هر دو کشور در جهان است. این مقاله از مجله گردشگری الی گشت به این سوال پاسخ می دهد که شمال یا جنوب قبرس کدام بهتر است؟ با جزئیات پاسخ دهید تا بتوانید کاملا آگاهانه تصمیم بگیرید که آیا به شمال یا جنوب این جزیره زیبا سفر کنید.

قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟

مورخان بر این باورند که تاریخ جزیره قبرس به دوران پارینه سنگی باز می گردد، این جزیره شاهد حوادث مهم بسیاری در تاریخ از جمله جنگ جهانی بوده است و آثار تاریخی زیادی از دوران باستان در این جزیره به جا مانده است و گردشگران زیادی به این جزیره می آیند. به قبرس فقط برای بازدید از این آثار گرانبها. برخی از گردشگران برای لذت بردن از سواحل مدیترانه و گذراندن تعطیلات تابستانی خود به قبرس می روند. اما پس از اعلام استقلال قبرس شمالی، گردشگران مجبور شدند به دلیل تنش بین قبرس شمالی و جنوبی، بخشی را برای بازدید از این جزیره انتخاب کنند.

قبرس شمالی در حال حاضر تحت نفوذ ترکیه است و قبرس جنوبی روابط نزدیکی با دولت یونان دارد. قبرس جنوبی یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و به همین دلیل هزینه سفر در این کشور به یورو محاسبه می شود در حالی که واحد پول این کشور در قبرس شمالی لیر ترکیه است. به همین دلیل اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که سفر به قبرس شمالی بهتر است یا قبرس جنوبی؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه سفر به قبرس شمالی فشار کمتری به کیف پول شما وارد می کند و نسبت به سفر به قبرس جنوبی ارزان تر است.

قبرس شمالی بزرگتر است یا جنوبی؟

همانطور که در ابتدای مقاله بحث کردیم، در سال 1974 جزیره اصلی قبرس شمالی به دو بخش تقسیم شد: جمهوری ترک قبرس شمالی. و جمهوری قبرس یا قبرس جنوبی در حال حاضر یک سوم از خاک جزیره قبرس تحت مدیریت قبرس شمالی است. و بقیه زیر نظر دولت قبرس جنوبی که کوچکتر از قبرس جنوبی است و مساحت کمتری نسبت به جزیره جنوبی قبرس شمالی با 300000 نفر جمعیت دارد که اکثرا مسلمان هستند و فرهنگ مشابهی با ترک ها دارند. در جزیره قبرس جنوبی اکثر مردم یونانی تبار هستند. و جمعیت قبرس جنوبی 800000 نفر است و اکثر مردم آن قسمت از جزیره مسیحی هستند.

زبان و واحد پول قبرس شمالی و جنوبی

پس از اعلام استقلال قبرس شمالی، زبان و واحد پول قبرس شمالی و جنوبی تغییر یافت. در حال حاضر، زبان رسمی در قبرس شمالی ترکی استانبولی با لهجه قبرسی است، در حالی که قبرس جنوبی به یونانی صحبت می کند. واحد پول قبرس شمالی لیر ترکیه است اما واحد پول قبرس جنوبی یورو است زیرا در اتحادیه اروپا قرار دارد.

از نظر شباهت ها و تفاوت های قبرس شمالی و جنوبی در هزینه زبان و اقامت، سفر به قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟ به عنوان نظر باید بگوییم که ارزش لیر ترکیه در مقایسه با یورو پایین است و به همین دلیل می توانید با قیمتی بسیار مقرون به صرفه به قبرس شمالی سفر کنید، هجوم زیادی از گردشگران و مردم محلی به این زبان وجود دارد. . آنها انگلیسی را روان صحبت می کنند و به راحتی می توان با آنها ارتباط برقرار کرد.
تفاوت قبرس شمالی و جنوبی برای سفر
شرایط حمل و نقل در قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟

تنها یک فرودگاه در قبرس شمالی به نام فرودگاه ارجان وجود دارد که به دلیل شرایط خاص این کشور و عدم شناخت بین المللی، فرودگاه بین المللی نیست و تنها شرکت های هواپیمایی ترکیه مسافرانی را از کشورهای مختلف به این فرودگاه منتقل می کنند. با این حال، فرودگاه قبرس جنوبی بین المللی است و مسافران می توانند با پروازهای مستقیم از کشورهای مختلف در سراسر جهان به فرودگاه بین المللی قبرس جنوبی لارناکا برسند.

در تابستان به دلیل افزایش تقاضا برای سفر به جزیره قبرس جنوبی، علاوه بر پروازهای معمولی، پروازهای چارتر مستقیم از کشورهای اروپایی نیز به برنامه پرواز لارناکا فرودگاه اضافه می شود و این یعنی سفر به قبرس جنوبی می رود. راحت تر از سفر به قبرس از نظر شرایط حمل و نقل. البته برخی از مسافران با استفاده از قایق های مخصوص می توانند در اسرع وقت به جزیره قبرس جنوبی برسند.

شرایط ویزای قبرس شمالی و جنوبی

قبرس جنوبی یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، اما جزو کشورهای حوزه شینگن نیست و همه مسافران برای ورود به این کشور باید ویزای الکترونیکی دریافت کنند، اما مسافران می توانند از ویزای فرودگاهی برای بازدید از قبرس شمالی که همان قبرس ترکیه است استفاده کنند. برای ورود به کشور و قبل از سفر نیازی به اخذ ویزا نیست. یعنی اگر می خواهید به قبرس شمالی euromy بروید فقط به پاسپورت معتبر نیاز دارید اما برای رفتن به قبرس جنوبی باید مدارک خود را به صورت آنلاین آپلود کنید و پس از دریافت ویزای خود اجازه ورود به قبرس جنوبی را خواهید داشت.

بنابراین، اگر می خواهید شرایط درخواست ویزا در قبرس شمالی و جنوبی را با هم مقایسه کنید و به این سوال پاسخ دهید که شرایط سفر و ورود به قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟ باید گفت که شرایط ورود به قبرس شمالی ارزان تر و ساده تر است. دولت قبرس جنوبی برای بازدیدکنندگانی که قبلا به قبرس شمالی سفر کرده بودند با شرایط سخت تری ویزا صادر می کرد، اما اکنون این ویزا کاهش یافته است و بازدیدکنندگان قبرس شمالی می توانند قبل از سفر به این کشور به راحتی ویزای توریستی قبرس جنوبی را دریافت کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تفاوت قبرس شمالی و جنوبی برای سفر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, بین الملل, عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تفاوت قبرس شمالی و جنوبی برای سفر"، کلیک کنید.