سرنانوازی جز لاینفک موسیقی لرستان است

به گزارش اورزو لرستان ، اعظم روانشاد روز دوشنبه در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آیین های این استان قرار دارد تاکید کرد: در همین راستا باید سنت های پیشین محفوظ و ضمن نگهداری و حراست، به نسل های بعد انتقال داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و گفت: سرنانوازی از قدیمی ترین سازهای بادی با قدمت 5 هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ مردم منطقه زاگرس محسوب می شود.

روانشاد افزود: استاد شاه میرزا مرادی سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است.

وی بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان تاکید و آن را از اولویت های اداره کل ارشاد لرستان عنوان کرد

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرنانوازی جز لاینفک موسیقی لرستان است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرنانوازی جز لاینفک موسیقی لرستان است"، کلیک کنید.