ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو که در آگوست 2020، با نماد سگی از نژادهای بومی ژاپن عرضه شد، نماد اختصاری این رمزارز، SHIB بوده و خود را به عنوان قاتل دوج کوین معرفی می‌کند.

در دنیای ارزهای دیجیتال، همچنان شاهد ظهور و رشد سریع پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین هستیم که نه‌تنها تغییرات اساسی در صنعت مالی جهانی به‌وجود آورده‌اند، بلکه نقش به‌سزایی در آینده‌‌ای متمرکز بر فناوری ایفا می‌کنند. دنیای عجیب این دارایی‌های دیجیتالی با معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) عجیب‌تر شد و همه‌گیری مدل فکری سرمایه‌گذاران و حمایت آن‌ها، این ارز دیجیتال را به یکی از برترین رمزارزها در دنیای کریپتوکارنسی تبدیل کرد.

ارز دیجیتال شیبا اینو که چهره‌ سگی خندان از نژاد ژاپنی شیبا را به همراه دارد، از جمله پروژه‌هایی است که به‌سرعت در جهان ارزهای دیجیتال شناخته‌ شد و توجه‌های بسیاری را سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. رمزارز شیبا اینو، میم کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که خود را رقیب ارز دیجیتال دوج کوین معرفی می‌کند. پیش‌تر درباره ، معماری شبکه آن و صحبت کردیم، حال در این مقاله از بیت پین قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو، هدف عرضه و ویژگی‌های بارز آن پرداخته و ارز دیجیتال شیبا اینو را با دوج کوین مقایسه کنیم.

شیبا اینو در آگوست 2020، توسط شخصی ناشناس با نام مستعار Ryoshi برای سرگرمی و با هزینه‌ی صفر دلار روانه‌ بازار شد. هدف از انتشار این رمزارز، بررسی رفتار مردم با ارز دیجیتالی بود که بدون تبلیغ یا پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای غیر‌متمرکز معرفی می‌شود. ارز دیجیتال شیبا اینو در بازار‌ کریپتوکارنسی با نماد SHIB نمایش داده می‌شود؛ بلاک چین اختصاصی نداشته و توکنی با استاندارد ERC-20 روی پلتفرم اتریوم است.

پس می‌توان گفت که ارز دیجیتال شیبا اینو برای مدیریت تراکنش‌ها از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کند و هزینه‌ انجام تراکنش‌های این رمزارز، نسبتا بالا است. شیبا اینو در ابتدا به عنوان رقیبی برای ارز دیجیتال دوج کوین راه اندازی شد و خود را رقیب این رمزارز معرفی کرد، اما خیلی زود به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد.

تاریخچه و بنیان‌گذارارن ارز دیجیتال شیبا اینو

همان‌طور که اشاره کردیم، ارز دیجیتال شیبا اینو در آگوست 2020 توسط شخصی ناشناس با نام مستعار ریوشی (Ryoshi) راه‌اندازی شد؛ این توکن بر بستر بلاک چین اتریوم طراحی و پیاده‌سازی شده و از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند. ریوشی در نامه‌ای گشوده به ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، اعلام کرد که 50 درصد از عرضه کل شیبا اینو را به آدرس کیف پول وی منتقل کرده است و 50 درصد دیگر را به صورت آزاد در بازار عرضه خواهد کرد.

ژاپنی‌ها معتقد هستند که سگ نژاد شیبا اینو هر موقع بخواهد می‌آید و هر موقع بخواهد می‌رود، لجباز و فراموش‌کار است و شخصیتی گربه‌ای دارد. درست مانند رفتاری که ارز دیجیتال شیبا اینو از خود نشان می‌دهد؛ می‌توان گفت ارز دیجیتال شیبا اینو، برای سوار شدن بر موج ارز دیجیتال رقیب خود، یعنی دوج کوین ایجاد شده است.

ارز دیجیتال شیبا اینو وایت پیپری به نام «ووف پیپر» دارد که بیشتر شبیه به کتابچه‌ای برای بازاریابی است تا راهنمایی فنی! پس به نظر می‌رسد که این رمزارز علاوه بر پیدایش طنزگونه، حواشی دیگری هم هنگام استفاده‌ قانونی و برخورد نهاد‌ها داشته باشد.

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB)

قیمت توکن SHIB در 1 آگوست 2020، یعنی هم‌زمان با معرفی‌اش، 0٫000000000972 دلار بود و سپس با رشدی صعودی، در اوایل سال 2021، به ارزش بازاری بیش از 10 میلیارد دلار رسید؛ شیبا اینو این رشد سریع را مدیون حمایت جامعه آنلاین شیبا اینو و تبلیغات افراد مشهور بود. با‌این‌حال، قیمت شیبا اینو از آن زمان تا به امروز (زمان نگارش این مقاله) با نوسانات بسیاری همراه بوده که در نتیجه مقررات سختگیرانه‌تر بازار ارزهای دیجیتال و کاهش علاقه مردم به میم کوین‌ها است. قیمت شیبا امروز 0٫000000002023 دلار است.

  • توکن LEASH با تعداد عرضه 107 هزار واحد، به‌صورت پاداش در میان افرادی که در تامین نقدینگی توکن SHIB نقش دارند، توزیع خواهد شد.
  • توکن BONE هم توکنی حاکمیتی این اکوسیستم است که با تعداد کل عرضه 250 هزار واحد در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که در مدیریت اکوسیستم شیبا اینو حق رای دارند.

مقایسه شیبا اینو (SHIB) و دوج کوین (DOGE)

دو ارز دیجیتال دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) با وجود شباهت در استفاده از نماد سگی یکسان، تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند:

  • ارز دیجیتال دوج کوین مانند بیت کوین، بلاک چین اختصاصی دارد، پس آن را در دسته کوین‌ها قرار می‌‌دهیم، درمقابل شیبا اینو روی بستر شبکه‌‌ اتریوم پیاده‌سازی شده و توکن‌ است.
  • عرضه ارز دیجیتال دوج‌ کوین نا‌محدود است، اما تعداد توکن‌های موجود شیبا اینو محدود و برابر با 589٫589 تریلیارد است.

ویژگی‌ها و مزایای شیبا اینو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال

ویژگی‌ها و مزایای شیبا اینو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال می‌توانند به شرح زیر باشند:

  • شیبا اینو رمزارزی طنز و جامعه‌محور است که با الهام از میم دوج ساخته شده و خود را قاتل دوج کوین معرفی می‌کند؛ این رمزارز با تکیه بر جذابیت و سرگرمی، سعی دارد تا جامعه‌ای پرانرژی و مشارکت‌گرا را اطراف خود شکل دهد.
  • شیبا اینو یک توکن ERC-20 است که بر بستر بلاک چین اتریوم ساخته شده، از امنیت و قابلیت‌های شبکه اتریوم بهره‌مند است و می‌تواند با سایر توکن‌های ERC-20 تعامل داشته باشد. علاوه‌بر‌این، می‌توان توکن‌های شیبا را در کیف پول‌های سازگار با استاندارد ERC-20 نگهداری کرد.
  • شیبا اینو اکوسیستمی گسترده و متنوع دارد که شامل سه توکن (SHIB، LEASH و BONE) و چندین خدمات غیرمتمرکز است. این خدمات عبارت‌اند از: ShibaSwap (صرافی غیر متمرکز)، ShibaArt (پلتفرم هنر دیجیتال)، ShibaNet (پلتفرم تجارت الکترونیک)، ShibaLending (پلتفرم قرض‌الحسنه) و ShibaDAO (سازمان خودگردان غیر متمرکز). هر یک از این خدمات برای کاربران شیبا اینو فرصت‌های جدید و منحصر‌به‌فرد را فراهم می‌کنند.
  • شیبا اینو، توکنی با عرضه بالا و قابل سوزاندن دارد که باعث می‌شود قیمت هر واحد از آن پایین بوده و در عین حال، پاداش‌های بالایی را در اختیار کاربران فعال خود قرار دهد. در‌حال‌حاضر، عرضه کل شیبا اینو حدود 589 تریلیارد توکن است که نصف آن در صرافی یونی سواپ بلاک شده است و نصف دیگر آن به بخش عظیمی به صورت خیرخواهانه سوزانده شده است.

ریسک‌ها و چالش‌های شیبا اینو در آینده

ریسک‌ها و چالش‌های شیبا اینو در آینده ممکن است به شرح زیر باشند:

  • شیبا اینو رمزارزی مبتنی بر میم است که در ابتدا برای شوخی و سرگرمی ساخته شده بود و هنوز هدف و رسالت خاصی ندارد و بیشتر به جذابیت و تبلیغات خود در رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کند. این امر ممکن است باعث کاهش اعتبار و جدیت شیبا اینو در بلند‌مدت شود.
  • شیبا اینو رمزارزی با عرضه بالا است که باعث می‌شود قیمت هر توکن آن پایین بوده و برای معقول به نظر رسیدن، نیاز به حجم معاملات بالایی داشته باشد؛ همچنین، شیبا اینو در رقابت سخت با دوج کوین و سایر میم کوین‌ها ممکن است با کمبود تقاضا و کاهش قیمت روبه‌رو شود.
  • شیبا اینو رمزارزی وابسته به نهنگ‌های بازار است که معاملات بزرگ آن‌ها می‌تواند باعث نوسانات شدید قیمت شیبا اینو شود. برای مثال، وقتی ویتالیک بوترین تصمیم گرفت بخش عظیمی از توکن‌های SHIB را که به او هدیه داده شده بود، سوزانده یا به خیریه اهدا کند، قیمت SHIB به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.
  • شیبا اینو رمزارز در معرض فشار و محدودیت دولت‌ها بوده و ممکن است با قوانین و مقررات جدید، فعالیت شبکه و صرافی‌های شیبا اینو دچار مشکل شود. برای مثال، در سال 2021، دولت چین تصمیم گرفت فعالیت صرافی‌های غیر مجاز رمزارز را ممنوع اعلام کند، این موضوع، افت قابل‌توجه قیمتی شبکه‌های بلاک چینی و رمزارز‌های زیر مجموعه آن‌ها را به همراه داشت.

نحوه خرید و فروش شیبا اینو در بازارهای مختلف

شما می‌‌توانید در صرافی ارز دیجیتال، به‌راحتی ارز دیجیتال SHIB را خریداری کنید؛ برای خرید ارز دیجیتال شیبا اینو، پس از افزایش موجودی حساب کاربری خود در صرافی بیت پیت، در بازار شیبا اینو به ریال، اقدام به خریداری این رمزارز کنید. با بررسی دقیق روند بازار و کسب اطلاعات در زمینه تغییرات و تحلیل ، می‌توانید سفارش خود را ثبت کرده و خرید این ارز دیجیتال را نهایی کنید.

رمزارز شیبا اینو (SHIB) را در چه کیف‌پول‌هایی می‌توان ذخیره کرد؟

برای ذخیره ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) می‌توانید از کیف‌پول‌های سازگار با استاندارد ERC-20 استفاده کنید؛ این کیف‌پول‌ها می‌توانند نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشند. برخی از کیف پول‌های معروف و مطمین که شیبا اینو را پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

  • تراست والت (Trust Wallet): کیف پول موبایلی است که قابلیت ذخیره، مدیریت و تبادل بیش از 160 رمزارز را دارد. این کیف پول از توکن‌های ERC-20 شامل شیبا اینو پشتیبانی کرده و قابلیت دسترسی به صرافی‌های غیرمتمرکز را نیز فراهم می‌کند.
  • کیف پول لجر (Ledger): کیف پول سخت‌افزاری است که با استفاده از چند لایه امنیتی، رمزارز‌های شما را در دستگاهی فیزیکی ذخیره می‌کند. در این کیف پول، با نصب نرم‌افزار Ledger Live، می‌توانید بیش از 1500 رمزارز را ذخیره کنید.
  • کیف پول مای اتر والت (MyEtherWallet): کیف پولی تحت وب است که امکان دسترسی به بلاک چین اتریوم را به صورت آنلاین فراهم می‌کند.

بررسی آینده ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB)

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) به عوامل مختلفی مانند رشد بازار کریپتوکارنسی، تقاضای مصرف کنندگان، رقابت با سایر رمزارزها، توسعه پروژه‌های مرتبط با شبکه بلاک چین و تغییرات سیاسی و قانونی بستگی دارد. برخی منابع پیش بینی می‌کنند که قیمت رمزارز شیبا در سال‌های آینده رشد خوب و مثبتی داشته باشد و به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری پرسود مطرح شود؛ البته این پیش‌یینی‌ها صرفاً براساس تحلیل‌های فنی و فاندامنتال هستند و ریسک در بازار کرپتوکارنسی همیشه وجود خواهد داشت.

گفتار پایانی

در این مقاله، با ارز دیجیتال شیبا اینو و رمزارز SHIB آشنا شدیم. شیبا اینو، پروژه‌ای مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که با الهام از دوج کوین و با نماد سگ شیبا در بازار رقابت می‌کند. این پروژه جامعه‌ای مردمی فعال دارد و پشتوانه آن قراردادهای هوشمند است. رمزارز SHIB را می‌توانید در صرافی‌های مختلف خرید و فروش کرده، قیمت این توکن تحت تاثیر عوامل مختلف بازار، مانند تقاضا، رقابت و توسعه پروژه‌های مرتبط است.

  • ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو، توکنی با استاندارد ERC-20 مبتنی بر شبکه اتریوم است که با نماد SHIB خود را به بازار رمزارزها معرفی کرد. این توکن، میم کوینی است که در طراحی خود از سگی ژاپنی به همین نام الهام گرفته است.

  • هدف و منظور از ایجاد شیبا اینو چیست؟
  • چه تعداد شیبا اینو وجود دارد و چقدر از آن در گردش است؟

تعداد کل توکن‌های شیبا اینو 1000 تریلیارد عدد بود که از این مقدار، نصف آن (500 تریلیارد) به حساب ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، فرستاده شد و باقی آن نیز به صورت قفل شده باقی ماند. در‌حال‌حاضر، تعداد توکن‌های شیبا اینو در گردش حدود 589 تریلیارد عدد است.

  • شیبا اینو چه پتانسیلی برای رشد قیمت دارد؟

شیبا اینو توکنی مبتنی بر شوخی اینترنتی و جامعه است که قیمت آن به شدت تحت تاثیر رویدادها، اخبار، حمایت‌ها و تقاضای بازار قرار می‌گیرد. این توکن در سال 2021 رشد قابل توجهی داشت و به بالاترین قیمت خود در 6 آبان 1400 (28 اکتبر 2021) معادل 0٫00008 دلار رسید؛ اما پس از آن با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبرو شد. برای افزایش قیمت شیبا اینو، نیاز به توسعه پروژه، افزایش جذابیت و کاربرد، حضور در صرافی‌های بزرگتر و حمایت از سوی شخصیت‌های معروف و تاثیرگذار دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارز دیجیتال شیبا اینو چیست؟"، کلیک کنید.